خبر فوری

 
 
طالبان: پاکستان همیشه از راه حل مسالمت آمیز برای مسئله افغانستان حمایت کرده است
کد خبر :679327893

15:23 1398/12/10


برچسب ها : توافق صلح, سخنگوی طالبان, سهیل شاهین, طالبان,

سهیل شاهین سخنگوی طالبان در بیانی ابراز داشت: پاکستان همیشه از راه حل مسالمت آمیز برای مسئله افغانستان حمایت کرده است، پاکستان در زمان مداخلت روسیه نیز نقش آفرینی کرده است که قابل تحسین است.


دوحه: به گزارش راز نیوز| سهیل شاهین سخنگوی طالبان در بیانی ابراز داشت: پاکستان همیشه از راه حل مسالمت آمیز برای مسئله افغانستان حمایت کرده است، پاکستان در زمان مداخلت روسیه نیز نقش آفرینی کرده است که قابل تحسین است، طی چهار دهه گذشته 4 میلیون پناهنده افغان در پاکستان حضور داشتند، پاکستان کشور همسایه است و روابطی مبتنی بر تاریخ، فرهنگ و عقیده با این کشور داریم.

طبق گزارش منابع، وی در ادامه حل مسالمت آمیز مسئله افغانستان پس از 20 سال را برای افغانستان باعث افتخار عنوان کرد و افزود: ما خواستار تبدیل شدن افغانستان به یک سرزمین صلح و تجارت هستیم، روابط خوب به نفع همه است و ما به همراه پاکستان خواستار روابط خوب با تمامی کشورهای جهان هستیم. طی یک هفته گذشته حادثه بزرگی در افغانستان رخ نداده است. ما پس از امضای توافق صلح با آمریکا به سمت جلو پیش خواهیم رفت، به کسی اجازه سوء استفاده از سرزمین افغانستان علیه کشور های دیگر را نخواهیم داد، ما هیچ سیاست و برنامه ای فراتر از مرز ها نداریم؛ توافق با ایالات متحده شامل همه کارهایی است که ما تصمیم به انجام آن داریم.

ارسال نظر

 
1