خبر فوری

 
 
طالبان مسئولیت حمله به کویته را برعهده گرفت
کد خبر :1903279783

15:38 1398/02/24


برچسب ها : انفجار, بمب, پاکستان, پلیس, تروریست, تروریسم, طالبان,

گروه تروریستی طالبان پاکستان TTP مسئولیت حمله و انفجار روز گذشته در نزدیکی خودروی نیروهای پلیس را برعهده گرفت.


 

 

به گزارش راز نيوز، گروه تروریستی طالبان پاکستان TTP مسئولیت حمله و انفجار روز گذشته در نزدیکی خودروی  نیروهای پلیس را برعهده گرفت.
مير ضياء الله لانگو وزیر ایالت بلوچستان در مصاحبه خبری گفت: سانحه انفجار در منطقه ستلایت شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان رخ داده است.
عبدالرزاق چیمه معاون بازرس کل نیروی پلیس نیز در گفتگو با رسانه ها اظهار داشت: نیروهای پلیس را برای امنیت نمازگزاران مساجد و برپایی نماز تراویح جلوی مساجد مستقر میکنیم. وی افزود، زمانیکه دو خودروی حامل نیروهای RRG  برای امنیت مسجد الهدی در نزدیکی بازار منی محله ستلایت مقابل مسجد رسیدند، انفجار شدیدی در میان دو خودرو رخ داد. در اثر انفجار شدید، علاوه بر جان باختن 4 نیروی آر آر جی، 11 فرد نیز زخمی شدند که نیروهای پلیس شامل افراد زخمی شده هستند. وی هدف حمله را نیروی پلیس خواند.
 
گفتنی است باوجود اوضاع نابسامان و خراب امنیتی ایالت بلوچستان و انفجارهایی در سطح این ایالت، مقامات دولتی پاکستان در سخنان خود بیان می‌کنند که وضعیت امنیتی نسبت به گذشته بهبود یافته است.
انفجار شهر کویته سومین حمله تروریستی در ماه مبارک رمضان در کشور پاکستان است.
دو روز قبل 4 تن از شبه نظامیان بلوچ به هتل 5 ستاره ای در بندر گوادر حمله کردند و قبل از آن نیز حمله ای در نزدیکی داتادربار شهر لاهور رخ داده بود.
 
از طرفی عمران خان نخست وزیر پاکستان با محکوم کردن انفجار کویته، خواستار ارائه گزارش تکمیلی از انفجار شد و بیان داشت: افرادی که مردم بیگناه را در ماه رمضان هدف قرار می‌دهند، هیچ دین و مذهبی ندارند. ما ملتی با اراده علیه تروریسم هستیم و به زودی تروریسم را نابود خواهیم ساخت.
 
 
آصف علی زرداری رئیس جمهور اسبق پاکستان در واکنش به حمله تروریستی روز گذشته علیه نیروهای پلیس در مرکز ایالت بلوچستان، با خانواده های جان باختگان و افراد زخمی ابراز همدردی و تسلیت کرد و بیان داشت: موج جدید عملیات های تروریستی در بلوچستان باعث نگرانی است، کشتن افراد بیگناه عملی وحشیانه است. متاسفانه توجه کامل دولت به سوی انتقام گیری های سیاسی است، دولت موظف به حفاظت از جان مردم است.
 

ارسال نظر

 
1