خبر فوری

 
 
طالبان : رضایت آمریکا از خروج نظامیان از افغانستان
کد خبر :1062910294

15:51 1397/07/22


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, طالبان, مذاکرات,

دوحا : براساس ادعای طالبان ، آمریکا رضایت خود مبنی بر خروجی نظامیان آمریکایی از افغانستان را اعلام کرده است.


 

دوحا : براساس ادعای طالبان ، آمریکا رضایت خود مبنی بر خروجی نظامیان آمریکایی از افغانستان را اعلام کرده است.

براساس گزارش راز نیوز به نقل از آژانس خبری بین المللی الجزیره : نماینده ویژه ایالات متحده آمریکا طی یک نشست بین زلمه خلیل زاد و رهبران طالبان که در روز جمعه برگزار شد از پایان دادن جنگ 17 ساله در افغانستان صحبت و گفتوگو شد.

یکی از مقامات طالبان به شرط برده نشدن نام خود با شبکه ی الجزیره مصاحبه کرد و گفت : طی دیدار با 6 نماینده هیئت ایالت متحده آمریکا ، ارتش آمریکا توافق کرد علاوه بر خروج ارتش خود از افغانستان ، تمام مسائل مربوط به آن را در افغانستان حل کند.

مقامات طالبان گفتند : صحبت و گفتگو ما با آمریکا به طور عمومی به مسائل پرداخته شد ، در حالی که در آینده امکان دارد که صحبت های بیشتری ما بین ما صورت بگیرد.

برای یک بیداری و قیام امن از طرف طالبان ارتش های خارجی علاوه بر خروجی ارتش خود از کشور باید تحریم های خود را از رهبران ما لغو کنند ، ما خواستار آزادی دیگر هم رزمان خود هستیم و شرایطی برای ایجاد یک دفتر سیاسی شامل این خواسته های ما است.

به یاد داشته باشید که دونالد ترامپ ، رئیس جمهور ایالات متحده، سال گذشته شمار سربازان امریکایی در افغانستان را افزایش داد طبق اطلاعات به دست آمده تعداد ارتش آمریکایی در افغانستان بیش از 14 هزار سرباز می باشد.

 به گفته طالبان افغانستان : این بار ها از طرف ما اعلان شده است که  ارتش های خارجی موجود در افغانستان مانع به وجود آمدن امینت در کشور می باشند .

 

خبر تکمیلی :

 

گفتنی است که تیم دونالد ترامپ در رابطه با خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان اظهار نظری نکرده است.

این تیم در این زمینه گفته است که ناممکن است که به این زودی نظامیان آمریکایی را از افغانستان خارج کنیم.

ارسال نظر

 
1