خبر فوری

 
 
طالبان افغانستان تلاش پاکستان برای ساخت پاسگاه مرزی را دلیل اصلی درگیری‌های سه شنبه عنوان کرد
کد خبر :1387807393

12:23 1401/06/24


برچسب ها : بلال کریمی, حکومت طالبان افغانستان, خط مرزی دیورند, دولت طالبان افغانستان, سخنگوی طالبان افغانستان, مرز پاکستان و افغانستان, معاون سخنگوی طالبان افغانستان, نیروهای مرزبانی افغانستان, نیروهای مرزبانی پاکستان,

به دنبال وقوع درگیری میان مرزبانان افغان و پاکستانی در خط مرزی مشترک، طالبان افغانستان در بیانیه‌ای تلاش نیروهای مرزبانی پاکستان برای ایجاد پاسگاه مرزی را دلیل اصلی این درگیری‌ها عنوان نمود.


کابل: به گزارش راز نیوز| به دنبال وقوع درگیری میان مرزبانان افغان و پاکستانی در خط مرزی مشترک، طالبان افغانستان در بیانیه‌ای تلاش نیروهای مرزبانی پاکستان برای ایجاد پاسگاه مرزی را دلیل اصلی این درگیری‌ها عنوان نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، بلال کریمی معاون سخنگوی امارت اسلامی افغانستان روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام داشت: اصولاً ساخت و ایجاد هر نوع تأسیسات و یا پاسگاه‌های نظامی در مجاورت خط دیورند(خط مشترک مرزی پاکستان و افغانستان) ممنوع است.

وی افزود: با این وجود نیروهای پاکستان در تلاش برای ایجاد پاسگاه مرزی در نزدیکی خط مرزی مشترک بودند و زمانی که افرادی از امارت اسلامیه برای گفتگو به سمت مقامات مرزی پاکستان مراجعه کردند، متأسفانه هدف تیراندازی نیروهای پاکستانی قرار گرفتند که منجر به کشته شدن تعدادی از افراد ما گردید.

معاون سخنگوی طالبان افغانستان در ادامه اظهار داشت: پس از آن تبادل آتش میان نیروهای دو کشور صورت گرفته که احتمالاً تلفاتی برای طرف مقابل را نیز به همراه داشت.

لازم به ذکر است روابط عمومی ارتش پاکستان روز سه شنبه در بیانیه‌ای از کشته شدن سه نظامی ارتش در نتیجه تیراندازی عناصر تروریستی در خط مرزی مشترک با افغانستان خبر داد.

اداره روابط عمومی ارتش پاکستان در این بیانیه استفاده عناصر تروریستی از خاک افغانستان برای حمله به نیروهای مرزبانی پاکستان را به شدت محکوم و خواستار ورود دولت کابل برای متوقف نمودن این روند شد.

طبق بیانیه روابط عمویم ارتش پاکستان، تروریست‌های موجود در خاک افغانستان از آن سوی مرزها اقدام به تیراندازی به صورت نیروهای پاکستانی در منطقه خرلاچی نمودند که با واکنش سریع نیروهای پاکستانی مواجه شدند.

در نتیجه تبادل آتش میان دو طرف، سه تن از نظامیان ارتش پاکستان جان خود را از دست دادند.

ارسال نظر

 
1