خبر فوری

 
طالبان افغانستان ارتش آمریکا را به نقض توافقنامه صلح دوحه متهم کرد
کد خبر :1803269069

16:27 1399/07/28


برچسب ها : ارتش آمریکا, بمباران هوایی, ذبیح الله مجاهد, زلمی خلیل زاد, طالبان افغانستان, نیروی هوایی آمریکا,

طالبان افغانستان در واکنش به بمباران هوایی آمریکا در استان هلمند، ارتش آمریکا را به نقض توافقنامه صلح دوحه متهم نمود.


 

کابل: به گزارش راز نیوز| طالبان افغانستان در واکنش به بمباران هوایی آمریکا در استان هلمند، ارتش آمریکا را به نقض توافقنامه صلح دوحه متهم نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، ذبیح الله مجاهد سخنگوی دفتر طالبان افغانستان در پیامی اقدام نیروی هوایی آمریکا در بمباران مناطقی از استان هلمند و جان باختن شهروندان غیر نظامی در پی این اقدام را زیر پا نهادن صریح توافقنامه صلح دوحه خواند و هشدار داد عواقب این ماجراجویی ها دامن آمریکا را خواهد گرفت.

سخنگوی ارتش آمریکا در کابل با رد تمامی اتهامات ادعایی طالبان اعلام نمود: در بمباران هوایی هلمند هیچگونه نقض توافقنامه صلح صورت نگرفته است و این اقدام تنها برای دفاع از مواضع ارتش افغانستان انجام شده که هدف حمله طالبان قرار گرفته بود، برای پیشبرد روند صلح باید تمامی طرف های درگیر به حفظ مفاد توافقنامه و آتش بس پایبند باشند.

از سوی دیگر زلمی خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان در بیانیه ای اظهار داشت: توافقنامه صلح یک فرصت تاریخی است که نباید از دست برود، نشستی در زمینه اقدامات خشونت آمیز هلمند در دوحه صورت گرفته و در آن طرفین بر کاهش اقدامات متشنج کننده به توافق رسیده اند.

وی تاکید کرد بیانیه های مشترک مربوط به توافقنامه آمریکا_ طالبان و آمریکا_افغانستان باید با قاطعیت جدی اجرایی گردد، صدور بیانیه های نفرت انگیز و اتهام زنی در خصوص نقض توافقنامه، روند صلح را به پیش نخواهد برد.

ارسال نظر

 
1