خبر فوری

 
طالبان افغانستان اخبار مبنی بر مذاکره با دولت را رد کرد
کد خبر :1553223188

12:38 1398/05/07


برچسب ها : دولت افغانستان, طالبان افغانستان, مذاکرات افغانستان,

طالبان افغانستان تمامی اخبار مبنی بر آمادگی طالبان افغانستان برای مذاکرات مستقیم با دولت کابل پیش از خروج نیروهای نظامی آمریکایی از افغانستان را رد کرد.


 

کابل: به گزارش راز نیوز طالبان افغانستان تمامی اخبار مبنی بر آمادگی طالبان افغانستان برای مذاکرات مستقیم با دولت کابل پیش از خروج نیروهای نظامی آمریکایی از افغانستان را رد کرد.

سهیل شاهین سخنگوی دفتر طالبان افغانستان در دوحه با رد تمامی اخبار مربوط به مذاکره با دولت افغانستان اظهار داشت: مذاکرات با دولت افغانستان پس از توافق با آمریکا در خصوص خروج نیروهای نظامی این کشور از افغانستان صورت خواهد گرفت و هرگونه مذاکره پیش از خروج نظامیان آمریکا از افغانستان امکان پذیر نخواهد بود.

لازم به ذکر است عبدالسلام رحیمی یکی از وزرای دولت کابل روز گذشته مدعی شده بود طالبان افغانستان آماده مذاکره با دولت افغانستان است و به زودی یک هیئت 15 نفره سیاسی به نمایندگی از دولت کابل به مذاکره با مقامات طالبان خواهد پرداخت.

پس از ادعاهای وزیر دولت افغانستان، زلمی خلیل زاد نماینده ویژه ایالات متحده در امور افغانستان خاطرنشان کرد: هرگونه مذاکرات میان دولت و طالبان تنها پس از امضای توافقنامه میان آمریکا و طالبان برگزار خواهد شد.

همچنین یک خبرگزاری بریتانیایی به نقل از دو منبع آگاه از روند مذاکرات صلح افغانستان اعلام نموده قرار است طی هفته جاری یادداشت تفاهم خروج نیروهای نظامی آمریکایی از افغانستان میان طالبان و آمریکا به امضاء برسد.

ارسال نظر

 
1