خبر فوری

 
 
طالبان افغانستان 76 زندانی را به مناسبت عید قربان آزاد کرد
کد خبر :61427543

16:24 1398/05/22


برچسب ها : دولت افغانستان, زندانی, طالبان افغانستان,

بیت الله آخوندزاده به مناسبت فرار رسیدن عید سعید قربان و به منظور نشان دادن حسن نیت خود حکم آزادی 76 تن از اسرای در بند طالبان را صادر کرد.


 

کابل: به گزارش راز نیوز طالبان افغانستان به مناسبت عید سعید قربان، تعداد 76 تن از اسرای خود را آزاد کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده از سوی رسانه های افغان، بیت الله آخوندزاده به مناسبت فرار رسیدن عید سعید قربان و به منظور نشان دادن حسن نیت خود حکم آزادی 76 تن از اسرای در بند طالبان را صادر کرد.

طبق بیانیه طالبان افغانستان، تعداد 18 تن از زندان واقع در ولایت اروزگان، 35 تن از قندوز، 15 نفر از خوست و تعداد 8 تن دیگر نیز  از زندان واقع در ولایت سر پل آزاد شدند.

در این بیانیه آمده است علاوه بر این تعداد، افراد دیگری از زندانیان در بند طالبان نیز به زودی آزاد خواهند شد.

همچنین طبق گزارش خبرگزاری های افغان، بر اساس حکم رئیس جمهور افغانستان به مناسبت عید سعید قربان ، سی و پنج عضو طالبان از زندان آزاد شدند .

در حکم اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان آمده است این عده از اعضای طالبان برای نشان دادن حسن نیت دولت کابل از زندان آزاد شده اند .

رئیس جمهور افغانستان در حالی دستور رهایی 35 عضو طالبان را از زندان صادر کرده است که حملات تروریستی و انفجارهای پیاپی در روزهای اخیر در برخی از شهرهای این کشور از جمله کابل جان صدها غیر نظامی را گرفته است.

چندی پیش نیز رئیس جمهور افغانستان  به درخواست لویه جرگه مشورتی صلح، 900  عضو طالبان را از زندان آزاد کرد که با موجی از انتقادها مواجه شد.

ارسال نظر

 
1