خبر فوری

 
 
طالبان ادعای آمریکا مبنی بر گفتگو در خصوص آتش‌بس در مذاکرات دوحه را رد کرد
کد خبر :228084100

11:23 1397/12/18


برچسب ها : آمریکا, ذبیح الله مجاهد, طالبان افغانستان, مذاکرات صلح,

طالبان افغانستان روز جمعه با انتشار بیانیه ای، گفتگو در خصوص آتش بس و مذاکره با دولت افغانستان در جریان مذاکرات اخیر در دوحه را رد کرد.


 

کابل: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان، طالبان افغانستان  روز جمعه با انتشار بیانیه ای، گفتگو در خصوص آتش بس و مذاکره با دولت افغانستان در جریان مذاکرات اخیر در دوحه را رد کرد.

سخنگوی طالبان با انتشار بیانیه‌ای گفت: در جریان مذاکرات اخیر میان طالبان و آمریکا در خصوص دو موضوع اصلی، یعنی خروج نیروهای نظامی خارجی از افغانستان و تعهد برای عدم استفاده از خاک افغانستان توسط گروه های تروریسم بین المللی بحث و تبادل نظر شد.

وی افزود: این دو موضوع مربوط به مسائل خارجی افغانستان می باشند که مورد بحث و گفتگو در جریان مذاکرات قرار گرفتند، دیگر مسائل افغانستان موضوعات داخلی میباشند که نیازی به گفتگو در خصوص آن با کشورهای خارجی نیست.

لازم بذکر است سخنان رابرت پالادینو، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پس از مذاکرات اخیر دوحه در روز سه شنبه، سراسر مخالف بیانیه طالبان افغانستان بود.

وی گفته بود در مذاکرات دوحه به چهار موضوع مرتبط با یکدیگر پرداخته شد

در خصوص تشکیل دولت آینده پرداخته شد.

وی با اشاره به این موضوعات اظهار داشت: پیشرفت چشمگیری در خصوص موضوعات مقابله با تروریسم، خروج نیرو‌های آمریکایی، گفتگو میان گروه‌های افغان و آتش بس صورت گرفته است.

گفتنی است مذاکرات جاری میان طالبان و آمریکا  از ۶ اسفند ۱۳۹۷ در قطر آغاز شد.

ارسال نظر

 
1