خبر فوری

 
 
طالبان : آمریکا اسامی رهبران طالبان را از لیست سیاه خارج سازد
کد خبر :1180021784

21:57 1397/11/16


برچسب ها : افغانستان, روسیه, طالبان, مسکو,

در روز نخست مذاکرات مسکو ، رئیس هیئت طالبان عباس استکزئی طی درخواستی، خواستار خروج اسامی رهبران طالبان از لیست سیاه آمریکا شد


 

به گزارش راز نیوز، مذاکرات دو روزه ای میان طالبان، هیئت های احزاب سیاسی مختلف و رئیس جمهور پیشین افغانستان حامد کرزئی در پایتخت روسیه مسکو از امروز ( سه شنبه) آغاز شده است. در این مذاکرات بر امور مهمی همچون : امنیت و صلح افغانستان و خروج نظامیان آمریکایی گفت‌وگو می شود.

در روز نخست این مذاکرات رئیس هیئت طالبان عباس استکزئی طی درخواستی، خواستار خروج اسامی رهبران طالبان از لیست سیاه آمریکا شده و قانون اساسی دولت افغانستان را به عنوان غیر قانونی و مانعی در مسیر صلح قلمداد کرد.

رئیس جمهور اسبق افغانستان حامد کرزئی در گفت‌وگوی خود ابراز داشت که تنها راه حل مسئله صلح افغانستان اتحاد مردم این کشور است.

از طرفی رئیس جمهور فعلی افغانستان اشرف غنی طی اشاره به این مذاکرات گفت : به دلیل عدم حضور دولت افغانستان در این مذاکرات، مذاکرات فاقد اهمیت هستند. بدون حضور دولت و سازمان های رسمی افغانستان، هرگونه توافقنامه ای چیزی بیش از یک تکه کاغذ نخواهد بود.
وی افزود : جزئیات مذاکرات طالبان و آمریکا با ما در میان گذاشته شد، گفت‌وگوی صلح با مشورت و تحت برنامه ما گام به گام پیش خواهد رفت. صلح افغانستان بدون در نظر گرفتن قوانین ملی انجام نخواهد شد.

ارسال نظر

 
1