خبر فوری

 
 
طالبان 20 تن از نیروهای وابسته به دولت افغانستان را آزاد کرد
کد خبر :1487359674

11:24 1399/01/25


برچسب ها : آزادی زندانیان, دولت افغانستان, ذبیح الله مجاهد, روند صلح افغانستان, سهیل شاهین, طالبان افغانستان,

در پی آزادی 100 تن دیگر از زندانیان طالبان توسط دولت کابل، طالبان نیز با عمل به وعده خود 20 تن از زندانیان در بند خود را که از اعضای وابسته به دولت افغانستان بودند را آزاد کرد.


کابل: به گزارش راز نیوز| در پی آزادی 100 تن دیگر از زندانیان طالبان توسط دولت کابل، طالبان نیز با عمل به وعده خود 20 تن از زندانیان در بند خود را که از اعضای وابسته به دولت افغانستان بودند را آزاد کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سهیل شاهین سخنگوی دفتر طالبان افغانستان در دوحه با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود از آزادی 20 نیروی وابسته به دولت افغانستان و تحویل آنان به نمایندگان صلیب سرخ خبر داده بود.

پس از آن ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان افغانستان نیز با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود خبر داد: 20 تن از زندانیان دولت افغانستان امروز توسط طالبان در قندهار آزاد شدند.

در تصویر منتشر شده در این پیام می توان مشاهده نمود مبالغی از سوی طالبان افغانستان به زندانیان آزاد شده پرداخت می شود.

لازم به ذکر است این اقدام طالبان در پی آزادی 100 تن از زندانیان دیگر طالبان توسط دولت افغانستان صورت گرفته است، دولت افغانستان در ادامه اجرای توافقنامه صلح از 20 فروردین ماه جاری تاکنون 300 شبه نظامی طالبان را از زندان های خود آزاد کرده است.

شورای امنیت ملی افغانستان با انتشار بیانیه ای در این باره خبر داد: بر اساس دستور صادره توسط اشرف غنی ریاست جمهوری افغانستان به منظور پیشبرد روند صلح و تلاش برای مقابله با شیوع کرونا این زندانیان آزاد شده اند.

ارسال نظر

 
1