خبر فوری

 
 
صندوق بین المللی پول اعطای وام 1 میلیارد دلاری به پاکستان را تصویب کرد
کد خبر :1956660259

12:19 1400/11/14


برچسب ها : اسلام آباد, بدهی های خارجی, بیانیه, پاکستان و صندوق بین المللی پول, پرداخت وام, پنجاب, نرخ تورم, نرخ رشد اقتصادی,

صندوق بین المللی پول اعطای وام 1 میلیارد دلاری به پاکستان را تصویب کرد که با اعطای آن رقم وام پرداخت شده به پاکستان به 3 میلیارد دلار خواهد رسید.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | صندوق بین المللی پول اعطای وام 1 میلیارد دلاری به پاکستان را تصویب کرد که با اعطای آن رقم وام پرداخت شده به پاکستان به 3 میلیارد دلار خواهد رسید.

صندوق بین المللی پول طی بیانیه ای اعلام کرد: پاکستان اقتصاد متاثر از کرونا را کنترل کرد اما به علت کسری حساب جاری، نرخ دلار در این کشور افزایش یافته است.

صندوق بین المللی پول همچنین اعلام کرد: پاکستان برای اجرای اصلاحات اقتصادی به موقع اقدام کرد. استقلال بانک مرکزی موجب ثبات پولی و مالی در این کشور خواهد شد.

در این اعلامیه همچنین بیان شده است که رشد اقتصادی موجب ارتقای سطح شغلی می شود اما کاهش زیان سازمان های دولتی یک چالش بزرگ برای پاکستان بوده و کنترل بدهی دوره ای انرژی نیز یک چالش بزرگ دیگر است.

در این اعلامیه آمده است که امکان دارد رشد اقتصادی پاکستان طی سال مالی جاری به 4 درصد برسد در حالی که نرخ تورم در پاکستان 10.2 درصد می باشد.

در این اعلامیه همچنین اعلام شده است که اقتصاد پاکستان در سال مالی جاری به 6.9 درصد رسیده و بار بدهی پاکستان نسبت به اقتصاد آن نیز به 86.7 درصد خواهد رسید.

ارسال نظر

 
1