خبر فوری

 
 
صلح در افغانستان محور دیدار ضمیر کابلوف و شاه محمود قریشی
کد خبر :176834207

12:28 1399/12/02


برچسب ها : پاکستان و افغانستان, پاکستان و روسیه, روند صلح افغانستان, شاه محمود قریشی, ضمیر کابلوف, نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان, وزیر امور خارجه پاکستان,

ضمیر کابوف نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان و شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار با یکدیگر پیرامون صلح افغانستان به گفتگو پرداختند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| ضمیر کابوف نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان و شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار با یکدیگر پیرامون صلح افغانستان به گفتگو پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، ضمیر کابلوف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان که در پاکستان به سر می برد با در سطح هیئت عالی رتبه سیاسی با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان به دیدار و رایزنی پرداخت.

طبق گفته سخنگوی دفتر وزارت امور خارجه پاکستان، شاه محمود قریشی در این دیدار ابراز داشت: پاکستان برای تقویت مناسبات خود با روسیه و ادامه همکاری ها در جهت گسترش صلح در افغانستان و نوسازی این کشور مصمم است.

وزیر امور خارجه پاکستان با اشاره به سفر خود به روسیه و دیدار با سرگئی لاوروف همتای روسی خود خاطرنشان کرد: پاکستان اهمیت ویژه ای برای روابط دوستانه خود با روسیه قائل است، پاکستان به تلاش ها و همکاری های خود برای گسترش صلح و برپایی ثبات در افغانستان ادامه خواهد داد.

وی با تمجید از تلاش ها و اقدامات روسیه در سطوح منطقه ای و بین المللی برای برپایی صلح در افغانستان تصریح کرد: پاکستان و روسیه تلاش های گسترده ای برای برپایی صلح و ثبات در منطقه به ویژه افغانستان انجام داده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر راهکار سیاسی مسئله افغانستان اظهار داشت: اقدام نظامی و گسترش جنگ راهکار حل مسئله افغانستان نیست، طرفین افغان به منظور به نتیجه رسیدن مذاکرات بین الافغان نیازمند کاهش عملیات های نظامی علیه یکدیگر خواهند بود، اما برخی از عناصر خارجی در تلاش برای به انزوا کشیدن روند صلح افغانستان و ایجاد بی ثباتی در افغانستان هستند، کاهش عملیات های خشونت آمیز باعث نا امیدی مخربان امنیت و بدخواهان خواهد شد.

ضمیر کابلوف در این دیدار پیام دوستانه سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه را به شاه محمود قریشی ابلاغ نمود.

نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان با تمجید از وزیر امور خارجه پاکستان نسبت به ادامه همکاری های روسیه برای افزایش ثبات در منطقه به ویژه در افغانستان اطمینان دهی نمود.

در این دیدار سهیل محمود معاون وزارت امور خارجه پاکستان و محمد صادق نماینده ویژه نخست وزیر پاکستان در امور افغانستان نیز حضور داشتند.

ارسال نظر

 
1