خبر فوری

 
 
صعود 7 پله ای پاکستان در شاخص امنیت هسته ای
کد خبر :1113501957

15:11 1399/05/02


برچسب ها : انرژی هسته ای, پاکستان و آمریکا,

سازمان ابتکار تهدید هسته ای آمریکا در گزارشی پاکستان را با افزایش 7 پله در شاخص امنیتی، امن قرار داد و گفت: این کشور با اجرای شاخص ان تی آی و آیین نامه های جدید، بیشترین اقدامات مربوط به امنیت و کنترل را انجام داده است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سازمان ابتکار تهدید هسته ای آمریکا در گزارشی پاکستان را با افزایش 7 پله در شاخص امنیتی، امن قرار داد و گفت: این کشور با اجرای شاخص ان تی آی و آیین نامه های جدید بیشتر اقدامات مربوط به امنیت و کنترل را انجام داده و نسبت به سایر کشور ها، خود را در رده امنیتی و کنترل به طور قابل توجهی ارتقاء داده است. پاکستان به همراه کسب 25 امتیاز، براساس طبقه بندی هنجار های جهانی نیز یک امتیاز به دست آورده است. اقدامات پاکستان در زمینه حفاظت از دارایی های اتمی نسبت به هند بسیار خوب بوده ، درحالیکه هند 41 امتیاز کسب کرده است، پاکستان توانسته 47 امتیاز را ازآن خود کند.

براسا گزارش، اگر تمامی 22 کشور دارای سلاح های اتمی را با یکدیگر مقایسه کنیم، پاکستان از نظر حفاظت از دارایی ها در رده های نوزدهم و هند در تبه 20 قرار دارد، در حالیکه پاکستان از نظر حفاظت از تاسیسات در رتبه 33 از 47 قرار دارد و هند در رتبه 38 قرار گرفته است.

با اشاره به گذشته، گفته شد که پاکستان با اعمال مقررات جدید در موضوعات مختلف از جمله امنیت سایبری، به تدریج امنیت را بهبود بخشیده است، و در سال های 2014، 2016 و 2018 به ترتیب امتیاز مثبت 8، 2 و 6 را کسب کرده است درحالیکه در سال 2018 اقدامات پاکستان برای محافظت در برابر تهدیدات داخلی مورد توجه ویژه ای قرار گرفته و از آن قدردانی شده است. گفتنی است پاکستان در دسته امنیتی و کنترل نسبت به دیگر کشور ها، رشد چشمگیری داشته است و دستاورد پاکستان به امتیاز مثبت 28 در این زمینه، به عنوان دومین فرصت در تاریخ این شاخص است.

لارا کندی سفیر پیشین آمریکا و نماینده دائم کنفرانس خلع سلاح از این گزارش استقبال کرده و همچنین این گزارش از سوی اسد مجید خان سفیر پاکستان در واشنگتن نیز خوشایند توصیف شده است.

ارسال نظر

 
1