خبر فوری

 
 
صدور کارت ملی پاکستانی برای کارگزاران آژانس های اطلاعاتی افغانستان
کد خبر :1887417731

19:38 1397/09/14


برچسب ها : آژانس اطلاعات, افغانستان, پاکستان, سازمان اطلاعات افغانستان, کارت ملی,

صدور کارت ملی پاکستانی برای کارگزاران آژانس های اطلاعاتی افغانستان


یکی از اعضای جمعیت علمای اسلام (ف) به نام طلحه محمود اظهار داشته است که، پایگاه ملی و ثبت ملی کشور ( نادرا ) برای کارگزاران آژانس های اطلاعاتی افغانستان کارت ملی صادر کرده است، این درحالی است که این افراد، بر روی پاسپورت خود ویزای هند نیز دارند.

جلسه کمیته سنا زیر نظر رئیس کمیته طلحه محمود برگزار شد. وی در این جلسه اظهار داشت که ثبت احوال کل کشور برای افراد سازمان های اطلاعاتی افغانستان کارت ملی پاکستانی صادر کرده است.

وی افزود، تاکنون با تعداد بالایی برای افراد افغانستان و تاجیک، کارت ملی پاکستانی صادر شده است، اما  هیچ یک از این کارت ها مسدود نشده اند.

طلحه محمود طی سخنرانی خود در کمیته سنا گفت : از لاهور برای 150 تن از شهروندان تاجیک کارت ملی پاکستانی صادر شده است که بیشتر این کارت ها غیر فعال شده اند. پاسپورت افرادی که کارت ملی پاکستانی برای آنها صادر شده ،دارای  ویزای هند نیز است.

وی همچنین ابراز داشت که لیستی از اسامی اشخاص غیر پاکستانی که دارای کارت ملی پاکستانی هستند تهیه و به اداره اطلاعات بیورو IB ارائه شده است. اداره بیرور نیز موظف به رسیدگی در این رابطه است. این درحالی است که کمیته سنا از اداره اطلاعات بیورو خواستار گزارش مفصل در رابطه با کارت ملی صادر شده برای اشخاص غیر پاکستانی شد.

رئیس کمیته مجلس سنای پاکستان با اشاره به کارت ملی های صادر شده از لاهور برای افراد غیر پاکستانی گفت : با وجود مسدود سازی کارت های ملی اما همچنان دستگیری در این زمینه انجام نشده است. این درحالی است که ثبت احوال کل کشور اقدامی برای جلوگیری از صدور کارت شناسایی انجام نداده است.

لازم به ذکر است که آژانس تحقیقاتی فدرال پاکستان FIA در رابطه با صدور کارت شناسایی پاکستانی برای اشخاص خارجی در سال 2017 ، علاوه بر دستگیری 2 جاسوس، از نادرا نیز بازپرسی کرده بود.

ارسال نظر

 
1