خبر فوری

 
صدور مجوز اسلام آباد برای واشنگتن در خصوص استفاده از حریم هوایی پاکستان زنگ خطری برای بخش های امنیتی-اطلاعاتی منطقه
کد خبر :1032798572

15:03 1400/03/03


برچسب ها : آمریکا و افغانستان, افغانستان, آمریکا, پاکستان و آمریکا, پنتاگون, حریم هوایی پاکستان, مرز هوایی,

بنا به اعلام یک مقام پنتاگون پاکستان اجازه دسترسی به مرز هوایی را به ایالت متحده خواهد داده وی همچنین گفت: ایالت متحده همچنین مجاز به استفاده از مرز زمینی پاکستان خواهد بود تا حضورش در افغانستان را تثبیت کند.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز| بنا به اعلام یک مقام پنتاگون، پاکستان اجازه دسترسی به مرز هوایی را به ایالات متحده داده است. وی همچنین گفت: ایالات متحده همچنین مجاز به استفاده از مرز زمینی پاکستان خواهد بود تا حضورش در افغانستان را تثبیت کند.

دیوید اف هلووی دستیار وزیر دفاع برای اقیانوس آرام و هند هفته گذشته به کمیته خدمات مسلح سنای ایالات متحده آمریکا گفت:  ایالات متحده آمریکا به گفتگوی خود با پاکستان ادامه خواهد داد زیرا این کشور نقش اساسی در برقراری صلح در افغانستان دارد.

مقام پنتاگون در پاسخ به سوال جومانچین که : برداشت خود از پاکستان و به ویژه آژانش اطلاعاتی این کشور و نقشی که انتظار دارید این کشور در آینده ما داشته باشد را بیان کنید گفت: پاکستان نقش عمده ای در افغانستان ایفا کرده است و از صلح در افغانستان حمایت میکند و همچنین اجازه استفاده از مرز هوایی و زمینی را به ما داده است. وی افزود ما گفتگوی خود را با پاکستان در خصوص آینده افغانستان و برقراری امنیت در این کشور ادامه خواهیم داد.

پیش از این در جلسه کمیته سنای آمریکا کوین کرامر سناتور داکوتای شمالی از مقام پنتاگون پرسید ایالات متحده برای جلوگیری از بازگشت تروریست ها به افغانستان به چه نوع توانایی انسانی و غیر انسانی در منطقه نیاز دارد؟ دیوید اف هالووی در پاسخ گفت: مواردی هستن که ما در افغانستان به آنها دسترسی نداریم مانند، دسترسی به مرز هوایی. وی افزود امکاناتی در منطقه وجود ندارد  اما ایالات متحده توانایی به وجود اوردن انها را دارا است.

وی پرسید: آیا از شرکای منطقه و توانایی و اهداف آنها برای دور نگه داشتن تروریست ها از منطقه راضی هستید؟ دیوید اف هیلی گفت: وزارت دفاع ایالات متحده در حال حاظر با شرکای آژانس خود در زمینه تنظیمات با چارچوب مناسب کار میکند تا مطمئن شود که افغانستان دیگر هرگز به پناهگاه تروریست ها تبدیل نخواهد شد.

ماه گذشته جوبایدن رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که قصد دارد تا ۲۷ شهریور( یازدهم سپتامبر) سال جاری همه نیروهای آمریکا و ناتو را از افغانستان خارج کند.

ایالات متحده و طالبان سال گذشته در دهم اسفند۲۹ فوریه توافق نامه ای را برای پایان دادن به طولانی ترین جنگ ایالات متحده در افغانستان و عقب نشینی آنها به امضا رساندند.

ارسال نظر

 
1