خبر فوری

 
 
صدور حکم حبس برای رئیس جنبش لبیک پاکستان و 4 تن از دیگر همراهانش
کد خبر :1514713452

13:08 1397/11/02


برچسب ها : آسیه بی بی, خادم رضوی,

شعبه خصوصی مبارزه با تروریسم دادگاه لاهور، پس از پایان مدت زمان بازداشت موقت و تکمیل پرونده خادم حسین رضوی و 4 تن دیگر از همراهانش،طی حکمی، این افراد را راهی زندان نمود.


 

لاهور: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان، شعبه خصوصی مبارزه با تروریسم دادگاه لاهور، پس از پایان مدت زمان بازداشت موقت و تکمیل پرونده خادم حسین رضوی و 4 تن دیگر از همراهانش،طی حکمی، این افراد را راهی زندان نمود.

قاضی شیخ سجاد احمد در صدر جلسه دادرسی شعبه خصوصی مبارزه با تروریسم دادگاه لاهور به بررسی پرونده این 5 متهم مبنی بر تلاش برای شوراندن مردم از طریق سخنرانی ها و خسارت رساندن به اموال عمومی و دولتی پرداخت.

خادم رضوی و 4 تن از دیگر متهمین همراه، پس از پایان دوره بازداشت 20 روزه در این جلسه دادرسی حضور داشتند.

همچنین تدابیر امنیتی و حضور نیروهای کمکی به منظور مقابله با هرگونه اغتشاش و یا وضعیت بحرانی از سوی طرفداران جنبش لبیک پاکستان(TLP)، تشدید گردیده بود.

در این جلسه، وکیل مرتضی علی پیرزاده، وکیل طاهر منهاس، وکیل ناصر  منهاس و وکیل میان نسیم به دفاع از موکلین خود و ارائه پاسخ به اتهامات وارده پرداختند.

سپس وکیل دولتی اعلام نمود روند تحقیقات از متهمین پایان یافته است و از دادگاه خواستار صدور حکم برای اعزام متهمین به زندان شد.

دادگاه نیز پس از بررسی تمامی پاسخ ها و مستندات ارائه شده از سوی دو طرف، قرار مجرمیت برای خادم حسین رضوی رئیس جنبش لبیک پاکستان(TLP) و چهار تن دیگر از متهمین همراه را صادر نمود.

لازم بذکر است پس از صدور حکم دیوان عالی پاکستان و تبرئه نمودن آسیه بی بی که متهم به اهانت به ساحت حضرت رسول اکرم(ص) بود، اعضای جنبش لبیک پاکستان بنابر درخواست رئیس این جنبش به خیابان ها آمده و اقدام به ایجاد هرج و مرج در سطح شهرها و خسارت وارد نمودن به اموال دولتی و عمومی نمودند.

پس از ادامه داشتن چند روزه این تظاهرات اغتشاش گونه، دولت پاکستان طی توافقنامه ای با سران جنبش لبیک پاکستان، اقدام به خاموش نمودن آتش اغتشاشات نمود، اما چندی بعد از این توافق، دولت پاکستان، خادم حسین رضوی و دهها تن دیگر از اعضای جنبش لبیک پاکستان را بازداشت نمود.

ارسال نظر

 
1