خبر فوری

 
 
صدور حکم بازداشت رهبر جیش محمد توسط دادگاه ضد تروریسم پاکستان
کد خبر :1312866175

16:22 1399/10/20


برچسب ها : بهاولپور, پلواما, تروریست, تروریست ها, جیش محمد, دادگاه, دادگاه ضد تروریسم, دستگیری تروریست ها, سازمان جیش محمد, گجرانواله, مسعود اظهر,

دادگاه ضد تروریسم گوجرانوالا (ATC) در جریان رسیدگی به پرونده تامین مالی تروریسم که توسط دایره مبارزه با تروریسم پلیس پنجاب آغاز شده بود، حکمی علیه برخی از اعضای جیش محمد (JEM) از جمله دستگیری مسعود اظهر را صادر کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | دادگاه ضد تروریسم پاکستان روز پنجشنبه دستور بازداشت مسعود اظهر رهبر جیش محمد را به اتهام تأمین مالی تروریسم صادر کرد. دادگاه ضد تروریسم گوجرانوالا (ATC) در جریان رسیدگی به پرونده تامین مالی تروریسم که توسط دایره مبارزه با تروریسم پلیس پنجاب آغاز شده بود، حکمی علیه برخی از اعضای جیش محمد (JEM) را صادر کرد.

یک مقام گفت: "نتاشا نسیم سپرا قاضی دادگاه ضد تروریسم گوجرانوالا (ATC)، حکم دستگیری مسعود اظهر را صادر کرده و دایره مبارزه با تروریسم را موظف به دستگیری و احضار وی در دادگاه کرده است. دایره مبارزه با تروریسم (CTD) به قاضی گفت که رهبر جیش محمد (JEM) در تأمین مالی تروریسم نقش داشته و او عامل اصلی تجریک کننده جهادی ها بوده است."

این مقام افزود : قاضی دادگاه ضد تروریسم گوجرانوالا به درخواست سرپرست دایره مبارزه با تروریسم دستور بازداشت مسعود اظهر را صادر کرده است. گفته میشود که رهبر جیش محمد در مکانی در زادگاهش بهاولپور پنهان شده است.

پلیس ایالت پنجاب پاکستان پس از حمله تروریستی پلواما هند در فوریه 2019 سرکوب حامیان مالی تروریسم را آغاز کرد و شش تن از کارکنان جیش محمد را در گوجرانوالا دستگیر کرد. لازم به ذکر است شهر گوجرانوالا در حدود 130 کیلومتری لاهور واقع شده است.

به گفته دایره مبارزه با تروریسم CTD تیم های این دایره به پناهگاه های امن جیش محمد حمله کرده و برخی از اعضای این سازمان تروریستی را دستگیر کرده و میلیون ها روپیه پول نقد از محل امن این سازمان کشف کردند. به دنبال فشارهای بین المللی به دنبال حمله پلواما، دولت پاکستان بیش از 100 نفر از اعضای سازمان تروریستی را از جمله پسر و برادر رهبر جیش محمد را دستگیر کرد. دولت املاک جیش محمد، جماعت الدعوه، حافظ سعید مغز متفکر حمله به بمبئی و بنیاد رفاه برای بشریت را نیز مصادره کرده است.

ارسال نظر

 
1