خبر فوری

 
 

 

اسلام آباد:مجلس سنای پاکستان در اعتراض به گستاخی ها مکرر و رسمی مقامات هلند به ساحت مقدس پیامبر عظیم الشان اسلام،بیانیه صادر کرد.

جلسه امروز مجلس سنای پاکستان به ریاست معاون رئیس این مجلس،سلیم ماندوی تشکیل گردید که در آن نماینده حزب تحریک انصاف در مجلس سنا،متن پیش نویس بیانیه را ارائه کرد.

در این بیانیه گفته شده است که مسلمانان هتک حرمت در شان پیامبر اسلام را تحمل نخواهند کرد و برگزاری مسابقات محتوای اهانت آمیز در هلند غیر قابل تحمل است.

عشق و علاقه به حضرت رسول اکرم(ص)،جزو ایمان مسلمانان است و مسلمانان چنین هتک حرمت ها را برنخواهند تابید.

در این بیانیه از دولت نیز درخواست شده است که این موضوع در سطح دیپلماتیک مطرح گردد و مراتب اعتراض پاکستان به مقامات هلند رسانده شود و این گستاخی های علاوه بر هلند،در اتحادیه اروپا و آمریکا نیز خاتمه یابد.

در این بین سناتور سیف پیشنهاد ارائه این بیانیه در سازمان ملل را داد.

نخست وزیر پاکستان نیز در این جلسه حضور داشت.وی با اعلام اینکه بیانیه صادر شده در مجلس سنای این کشور را در سازمان ملل ارائه خواهد کرد گفت:درصد کمی از مردم اروپا این را میدانند که با این اقدام آنان قل مسلمانان جریحه دار میگردد،مسلمانان باید با اتحاد و همدلی شدت ناراحتی و خشم خود را به آنان اعلام کنند و در این زمینه،سازمان همکاری اسلامی باید اقدام مناسب انجام دهد.

نخست وزیر پاکستان به عنوان اولین سخنران در جلسه امروز مجلس سنا اظهار داشت:آنان به دلیل تنفر از مسلمانان دست به اقداماتی از این قبیل میزنند تا احساسات مسلمانان را خدشه دار کنند.ما سعی میکنیم که سازمان همکاری اسلامی را به اقدام وادار کنیم تا در آینده شاهد چنین گستاخی هایی نباشیم.مسلمانان باید در برابر دشمنان به صورت امت واحده بایستند.

وی گفت اگر در اروپا کسی درباره هولوکاست سخن به میان بیاورد،بلافاصله به حبس محکوم میگردد،اما گستاخان به پیامبر اسلام(ص) به صورت آزادانه و تحت عنوان آزادی بیان،به راحتی دست به گستاخی و هتک حرمت مقدسات اسلام میزنند.تکرار چنین گستاخی هایی در واقع شکست برای ملت مسلمان تلقی میگردد.

ارسال نظر

 
1