خبر فوری

 
 
صدور احضاریه معاون رئیس دایره مبارزه با تروریسم بلوچستان درپی ربایش زنان بلوچ
کد خبر :612584314

18:15 1401/03/03


برچسب ها : افراد ربوده شده, افراد ربوده شده بلوچ, افراد مفقود شده, بلوچستان, پنجگور, دادگاه عالی بلوچستان, دایره مبارزه با تروریسم, زنان بلوچ, سپاه مرزی, صدای افراد ربوده شده بلوچ, نیروهای سپاه مرزی پاکستان, کویته,

دادستان بلوچستان با حضور در جمع تحصن کنندگان در منطقه قرمز شهر کویته که این تحصن علیه اقدامات نیروهای امنیتی نظیر ربایش زنان بلوچ از گچک پنجگور درحال برگزاری بود، با تضین اجرای عدالت در این زمینه ، احضاریه ای برای رئیس نیروی سپاه مرزی بلوچستان جنوبی و معاون رئیس دایره مبارزه با تروریسم صادر کرد.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| پس از آغاز تحصن علیه ربایش زنان بلوچ از جمله نور جان از کراچی و خانم حبیبه پیر جان و زدن اتهامات مختلف نسبت به این زنان بلوچ، علاوه بر برگزاری تحصن از جانب مردم بلوچستان در دو نقطه از شهرستان کیچ، مردم کویته نیز روز گذشته تحصنی در منطقه قرمز برگزار کردند.

پس از آغاز تحصن مردم کویته علیه ربایش زنان بلوچ توسط نهاد های امنیتی از جمله نیروی سپاه مرزی FC ارتش پاکستان، امروز سه شنبه 3 خرداد نعیم اختر دادستان ایالت بلوچستان در بین تحصن کنندگان حاضر شد و در نتیجه در راستای پرونده های ربایش خانم شاه بی بی، خانم شهزادی، یک نوزاد و دو مرد از مناطق گچک پنجگور، احضاریه ای خطاب به اعتزاز احمد گورائیه رئیس نیروی سپاه مرزی بلوچستان جنوبی و معاون دایره مبارزه با تروریسم بلوچستان صادر کرد.

دادستان بلوچستان با حضور در جمع معترضان از آنها خواست تا با پایان دادن به تحصن، مسیر را برای رفت و آمد مردم باز کنند.

براساس گزارش، نصر الله بلوچ رئیس سازمان صدای افراد ربوده شده بلوچ و دیگر رهبران حاضر، تظاهرات را حق قانونی خود دانسته و گفتند که مسیر برای مردم باز است.

ماما قدیر بلوچ سخنگوی سازمان صدای افراد ربوده شده بلوچ طی سخنرانی در منطقه قرمز کویته و در جمع معترضان، با اعلام پایان تحصن علیه مفقود شدن زنان و مردان بلوچ توسط نیروی سپاه مرزی، اظهار داشت که در زمینه سایر موضوعات به دادگاه عالی بلوچستان دادخواست داده ایم. دادستان کل بلوچستان تضمین داده است که مطابق با قانون عدالت اجرا می شود.

عمران بلوچ وکیل معرفی شده از سوی رهبران تحصن برای انجام پیگیری های قانونی، گفت: دادخواستی علیه ربایش اجباری خانم نور جان و ثبت پرونده و شکایت جعلی علیه او و درخواست تحقیقات شفاف در این زمینه و در زمینه اسارت شاه بی بی، شهزادی، یک نوزاد و دو مرد از گچک پنجگور را ثبت کرده ایم. در همین زمینه اخطاریه و احضاریه صادر شده است و فردا چهارشنبه 4 خرداد این پرونده مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

شایان ذکر است نیروهای امنیتی پاکستان درپی دستگیری زنان بلوچ آنها را مشکوک به دست داشتن در فعالیت های مسلحانه و همکاری با سازمان های مسلح ملی گرای بلوچ معرفی کرده بودند؛ این درحالی است که مردم بلوچستان با برگزاری تحصن و اعتراضات مختلف، زنان دستگیر و مفقود شده به دست سازمان سپاه مرزی ارتش پاکستان را بی گناه عنوان کرده و اظهار داشتند که روند ربایش زنان، کودکان و مردان بلوچ کارزار نیروهای امنیتی برای سرکوب و نابودی قوم بلوچ می باشد.

ارسال نظر

 
1