خبر فوری

 
صادق سنجرانی: پاکستان و قرقیزستان با پیوندهای دینی، برادری و فرهنگی پیوند خورده اند
کد خبر :810728010

13:27 1400/09/11


برچسب ها : پاکستان و قرقیزستان, تجارت, رئیس مجلس سنای پاکستان, روابط دوجانبه, سفیر قرقیزستان, فرهنگ, محمد صادق سنجرانی,

اولن بیک آسان کلوک سفیر قرقیزستان در اسلام آباد با حضور در دفتر صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان، با وی دیدار و در زمینه امور دوجانبه رایزنی انجام داد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| اولن بیک آسان کلوک سفیر قرقیزستان در اسلام آباد با حضور در دفتر صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان، با وی دیدار و در زمینه امور دوجانبه رایزنی انجام داد.

محمد صادق سنجرانی در این نشست با بیان اینکه دو کشور پاکستان و قرقیزستان با پیوند های ابدی دینی، برادری و فرهنگی به یکدیگر گره خورده اند، اظهار داشت که پاکستان به دنبال تقویت بیشتر تعاملات دوجانبه از طریق گسترش روابط اقتصادی و پارلمانی است. وی ضمن عرض تبریک بابت برگزاری موفقیت آمیز انتخابات پارلمانی در قرقیزستان، خاطر نشان ساخت که ما مکانیزم موثر در زمینه مشاوره سیاسی دوجانبه BPC داریم.

رئیس سنا با تاکید بر برگزاری دومین دور مشاوره سیاسی دوجانبه، بر ضرورت تسریع در تبادل هیئت های پارلمانی و افزایش حجم تجاری میان دو کشور نیز تاکید کرد و گفت: چهار کشور پاکستان، چین، قرقیزستان و قزاقستان در مارس 1995 میلادی قرار داد چهارجانبه ای را امضاء کردند که ضروری است اجرایی شود. به منظور افزایش روابط مردمی و تجاری نیازمند ارتباط هوایی میان دو کشور هستیم، و گردشگری یک بخش اولویت دار میان دو کشور است. ما به منظور تقویت بیشتر روابط مردمی خواستار گسترش همکاری نزدیک در زمینه گردشگری هستیم.

محمد صادق سنجرانی در ادامه گفت و گوی خود با سفیر قرقیزستان ضمن اصرار بر لزوم استحکام بیشتر مناسبات فرهنگی فیمابین به منظور تقویت روابط دوطرفه، در زمینه پروژه کاسا1000 نیز رایزنی انجام داد و اظهار داشت: مصمم برای تکمیل پروژه کاسا1000 هستیم. وی افزود: روابط نزدیک با کشور های منطقه و مشارکت، امری ضروری برای توسعه و رفاه منطقه است و پاکستان درحال تلاش برای گسترش روابط نزدیک با کشور های منطقه است.

سفیر قرقیزستان تلاش های پاکستان در منطقه برای صلح را مورد ستایش و قدردانی قرار داده و تمایل کشورش برای تقویت بیشتر روابط با پاکستان را ابراز داشت.

ارسال نظر

 
1