خبر فوری

 
 
صادق سنجرانی در دیدار با رئیس پارلمان آذربایجان بر لزوم تقویت روابط پارلمانی میان دو کشور تاکید کرد
کد خبر :107067734

12:00 1400/03/14


برچسب ها : پاکستان و آذربایجان, رئیس پارلمان آذربایجان, رئیس مجلس سنای پاکستان, محمد صادق سنجرانی,

محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان در دیدار با رئیس پارلمان آذربایجان بر لزوم تقویت روابط پارلمانی و همکاری بین اداره ای میان پاکستان و آذربایجان تاکید کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان در دیدار با رئیس پارلمان آذربایجان بر لزوم تقویت روابط پارلمانی و همکاری بین اداره ای میان پاکستان و آذربایجان تاکید کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سرکار خانم صاحبه غفاراوا رئیس پارلمان آذربایجان روز جمعه با حضور در ساختمان پارلمان پاکستان با صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای این کشور دیدار نمود.

دو طرفدر این دیدار در زمینه مناسبات دوجانبه میان پاکستان و آذربایجان به بحث و تبادل نظر پرداختند و بر ضرورت گسترش روابط پارلمانی میان دو کشور تاکید ورزیدند.

محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان در این دیدار با خوشامدگویی به رئیس پارلمان آذربایجان سفر هیئت پارلمانی این کشور به پاکستان را با اهمیت عنوان نمود و از حضور این هیئت در پاکستان برای شرکت در نشست مجمع پارلمانی کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی تقدیر نمود.

وی با بیان اینکه مناسبات پاکستان و آذربایجان بر اساس ارزش های مشترک فرهنگی، تاریخی و مذهبی استوار است افزود: روابط دو کشور مبتنی بر احترام و اعتماد متقابل می باشد، دو کشور نیازمند توسعه همکاری ها در سطح پارلمان هستند، تبادل هیئت های پارلمانی و برقراری روابط تجاری و مردمی میان پاکستان و آذربایجان، دو کشور را بیش از پیش به یکدیگر نزدیک خواهد ساخت، تماس ها و تبادل هیئت ها در سطح عالی مجلس باید ادامه داشته باشد و گروه دوستی مجلس باید بیش از پیش فعال گردد.

رئیس مجلس سنای پاکستان با تاکید بر عزم پاکستان برای توسعه روابط در بخش های مختلف تجاری، انرژی و دیگر زمینه ها خاطرنشان کرد: پاکستان اهمیت ویژه ای برای روابط دوستانه خود با آذربایجان قائل است، روابط بی نظیر موجود میان پاکستان و آذربایجان نشان دهنده سطح اعتماد متقابل میان دو کشور است، دو کشور دارای مواضع مشترکی در خصوص مسائل مختلف منطقه ای و بین المللی برخوردارند، پاکستان حمایت کامل خود از مواضع آذربایجان در زمینه مناقشه قره باغ را اعلام می دارد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود در دیدار با رئیس پارلمان آذربایجان با اشاره به شیوع ویروس کرونا تصریح کرد: دو کشور پاکستان و آذربایجان در حال حاضر با چالشی به نام ویروس کرونا مواجه هستند، دو کشور می توانند با اتخاذ برنامه جامع مشترک به مقابله با این ویروس بپردازند.

سنجرانی در ادامه رئیس پارلمان آذربایجان را از نقش مجلس سنا و دستورالعمل فعالیت های سنای پاکستان آگاه ساخت، وی با تقدیر از همکاری های آذربایجان ابراز امیدواری نمود این همکاری های بی نظیر در آینده نیز تداوم داشته باشد.

ارسال نظر

 
1