خبر فوری

 
 
شیوع ویروس کرونا: درخواست پاکستان از هند برای آزادی زندانیان کشمیری
کد خبر :178144746

15:24 1399/01/11


برچسب ها : ارتش هند, جامو و کشمیر, سری نگر, عایشه فاروقی, ویروس کرونا, کشمیر هند,

در پی شیوع ویروس کرونا در جهان و مشاهده چندین مورد مبتلا به این ویروس در منطقه جامو و کشمیر هند، پاکستان با ابراز نگرانی نسبت به ادامه محدودیت ها در این منطقه خواستار رفع فوری تمامی محدودیت های ایجاد شده از سوی دولت هند در این منطقه شد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| در پی شیوع ویروس کرونا در جهان و مشاهده چندین مورد مبتلا به این ویروس در منطقه جامو و کشمیر هند، پاکستان با ابراز نگرانی نسبت به ادامه محدودیت ها در این منطقه خواستار رفع فوری تمامی محدودیت های ایجاد شده از سوی دولت هند در این منطقه شد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، عایشه فاروقی سخنگوی دفتر وزارت امور خارجه پاکستان با انتشار بیانیه ای مراتب نگرانی اسلام آباد در خصوص ادامه اعمال محدودیت ها در منطقه جامو و کشمیر از سوی دولت هند را اعلام نمود.

وی در بیانیه خود اظهار داشت: هزاران تن از جوانان کشمیری و اعضای جامعه اجتماعی، روزنامه نگاران و رهبران سیاسی همچنان در زندان های دولت هند به سر می برند که بسیاری از آنان را به مکانی دورافتاده و به دور از دسترس خانواده هایشان قرار داده اند.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای امنیتی ارتش هند با بهانه واهی تامین امنیت عمومی و با استفاده از قانون غیرانسانی قدرت ویژه نیروهای مسلح در منطقه جامو و کشمیر حضور دارند.

وی با ابراز نگرانی در خصوص بازداشت طولانی مدت رهبران کشمیری ابراز داشت: رهبران آزادی خواه کشمیر یا در خانه های خود و یا در زندان های مختلف به سر می برند، یاسین ملک، آسیه اندرانی و دیگر رهبران کشمیری با اتهامات دروغین و بدون هیچگونه محاکمه رسمی در زندان های دولت هند حضور دارند.

عایشه فاروقی در ادامه اظهارات خود با اشاره به یکی از رهبران کشمیری به نام یاسین ملک تصریح کرد: وضعیت عمومی یاسین ملک روز به روز در حال گراییدن به وخامت است و وی در اعتراض به از سرگیری یک پرونده دروغین 30 ساله تهدید به آغاز اعتصاب غذایی به مدت نامشخص نموده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان ادامه داد: دولت هند از 14 مرداد ماه 1398 حکومت نظامی را در منطقه جامو و کشمیر اعمال نموده است و تمامی مدارس و مراکز آموزشی از آن زمان تعطیل و دسترسی به سرویس شبکه های همراه و اینترنت خانگی نیز همچنان مسدود می باشد.

وی در پایان از جامعه جهانی خواستار اقدام فوری جهت رفع محدودیت های اعمال شده از سوی دولت هند در منطقه جامو و کشمیر به منظور مقابله با فاجعه انسانی شد.

ارسال نظر

 
1