خبر فوری

 
شیرین مزاری: وزارت امور خارجه و سایر اداره ها، نخست وزیر و ملت کشمیر را نا امید کردند
کد خبر :161893244

18:29 1399/05/25


برچسب ها : پاکستان و کشمیر, شیرین مزاری, وزیر حقوق بشر,

شیرین مزاری وزیر حقوق بشر فدرال پاکستان طی سخنرانی در نمایشگاه آثار هنری مربوط به کشمیر، با انتقاد از روند وزارت امور خارجه و دیگر اداره ها، گفت: نیازمند تغییر دیپلماسی در زمینه کشمیر هستیم.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شیرین مزاری وزیر حقوق بشر فدرال پاکستان طی سخنرانی در نمایشگاه آثار هنری مربوط به کشمیر، با انتقاد از روند وزارت امور خارجه و دیگر اداره ها، گفت: عمران خان نخست وزیر به تنهایی کل روایت در مورد کشمیر را با تلاش های خود تغییر داد، او سخنرانی کرد، تویت زد و بیانیه صادر کرد، درحالیکه وزارت امور خارجه و دیگر اداره ها او را نا امید کردند. اگر وزارت امور خارجه و دیگر اداره های سیاست گذار کشمیر بیانیه نخست وزیر را تصویب و به آن عمل می کردند، اوضاع امروز بسیار فرق می کرد و جهان نیز موضوع را مورد بررسی قرار داده و به کشمیر توجه می کرد. سیاست های بین المللی هرچه هم که باشد، اما وزارت نیز باید تلاش کند، وزیر امور خارجه تنها یا با همتایان خود به صورت تلفنی رایزنی و یا در بستر بین المللی موضوع را مطرح می کند. آیا پاکستان به اندازه بورکینا فاسو کشور آفریقایی نیز وزن دیپلماتیک ندارد که قطعنامه ای علیه ایالات متحده آمریکا را تصویب کرده بود؟

وی افزود: منابع دیپلماتیک جدیدی در جهان ظاهر شده اند که باید از آنها استفاده کرد، اگر فرهنگ مقاومت را اتخاذ کنیم یک واکنش جدی در جهان به وجود خواهد آمد و از مبارزه برای استقلال کشمیری ها حمایت خواهد شد. نیازمند تغییر دیپلماسی در زمینه کشمیر هستیم.

ارسال نظر

 
1