خبر فوری

 
 
شیخ رشید: مذاکرات با تحریک لبیک پاکستان آغاز شده است
کد خبر :1370505470

12:12 1400/01/30


برچسب ها : اسلام آباد, اعتصاب مسالمت آمیز, پنجاب, تحریک لبیک پاکستان, تظاهرات, شیخ رشید, فواد چودری, لاهور, مذاکره, نشست مطبوعاتی, وزیر اطلاع رسانی, وزیر کشور پاکستان,

شیخ رشید وزیر کشور پاکستان اعلام کرد: مذاکرات با تحریک لبیک پاکستان آغاز شده است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | شیخ رشید وزیر کشور پاکستان اعلام کرد: مذاکرات با تحریک لبیک پاکستان آغاز شده است.

وی افزود: دور اول مذاکرات با این گروه به اتمام رسیده و دور دوم امروز برگزار خواهد شد. تظاهرکنندگان تحریک لبیک پاکستان 11 پلیس ربوده شده را آزاد کرده و به مسجد رحمت اللعالمین بازگشته اند. پلیس نیز عقب نشینی کرده و بدین صورت نتایج دور اول مذاکرات مثبت ارزیابی می شود.

وی گفت: از طرف دیگر مسائلی نیز باقی مانده که انشاالله به صورت مسالمت آمیز حل خواهد شد.

فواد چودری وزیر اطلاع رسانی پاکستان دیروز گفته بود: تظاهر کنندگان تحریک لبیک پاکستان تعدادی از نیروهای پلیس و رنجرز را در لاهور ربوده اند که در نتیجه عملیاتی برای آزادسازی نیروهای پلیس و رنجرز انجام شد.

وی همچنین گفته بود: حکومت پاکستان به مذاکرات باور داشته اما باج نخواهد داد. حکومت پاکستان به گروه مسلح تحریک طالبان پاکستان نیز باج نداد.

از طرف دیگر مفتی منیب الرحمان برای اعتراض به حوادث لاهور به همراه عالمان دینی دیگر در شهر کراچی با برگزاری نشست مطبوعاتی، برگزاری اعتصاب مسالمت آمیز در سراسر پاکستان را اعلام کرد. علاوه بر مولانا فضل الرحمن و جماعت اسلامی پاکستان، سازمان های بازرگانان و ترابری در پاکستان نیز از برگزاری این اعتصاب مسلمت آمیز حمایت کرده اند.

ارسال نظر

 
1