خبر فوری

 
شیخ رشید: ما گروه تی ال پی را در فهرست ممنوعه قرار دادیم اما تحریم نکردیم
کد خبر :1028109054

15:28 1400/08/03


برچسب ها : TLP, برنامه چهارم, تحریک لبیک پاکستان, رهبر تحریک لبیک پاکستان, سعد رضوی, شیخ رشید احمد, مذاکرات, وزیر کشور پاکستان,

دولت پاکستان به رهبران گروه ممنوعه تحریک لبیک پاکستان (TLP) اطمینان داده است که تجدید نظری بر فهرست برنامه چهارم مبارزه با تروریسم کنند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | شیخ رشید احمد  وزیر کشور پاکستان در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: دولت پاکستان به رهبران گروه ممنوعه تحریک لبیک پاکستان (TLP) اطمینان داده است که تجدید نظری بر فهرست برنامه چهارم مبارزه با تروریسم کنند و گفت: دولت در حال کار روی پرونده آزادی سعد رضوی رهبر گروه تحریک لبیک پاکستان است.

پس از کنفرانس خبری، شیخ رشید در توییتی گفت: ما 350 نفر از نیروهای تحریک لبیک پاکستان را از فهرست برنامه چهارم مبارزه با تروریسم جدا کرده ایم و طی تصمیم گیری هایی که گرفته شده منتظر هستیم تا گروه تحریک لبیک پاکستان جاده مرید را از هر دو طرف بازگشایی کنند.

لازم به ذکر است، امروز دوشنبه، مذاکراتی با گروه TLP در وزارت کشور اسلام آباد برگزار خواهد شد.

در ادامه شورای گروه TLP اداعا کرده اند که وزیر کشور از گروه تحریک لبیک پاکستان مهلت خواسته است تا عمران خان نخست وزیر پاکستان از سفر به عربستان بازگردد.

از سوی دیگر، وزیر کشور گفت: شاید مردم بگویند که دولت در برابر مشکلات خم شده است اما هدف دولت این است که از قدرت خود استفاده نکند و همچنین به نظر من بهترین راه حل راه مسالمت آمیز است.

یکی از اعضای شورای TLP گفت: ما با پیشنهاد دولت موافقت می کنیم و منتظر خواهیم مان، زیرا دولت اطمینان داده است که رهبر TLP و دیگر افراد دستگیر شده را آزاد کرده و از اسامی آنها را از فهرست برنامه چهارم مبارزه با تروریسم خارج کنند.

شیخ رشید وزیر کشور پاکستان در پاسخ به سوالی گفت: ما گروه تحریک لبیک پاکستان را در فهرست گروه های ممنوعه قرار دادیم ولیکن محدودیتی علیه این گروه اعمال نکردیم.

شایان ذکر است افراد به دلیل احتمال داشتن روابط با گروه های ممنوعه مطابق با بند1997 قانون مبارزه با تروریسم در فهرست برنامه چهارم مبارزه با تروریسم قرار می گیرند. سپس اسامی این افراد برای نظارت موثر تر به کلانتری و نهاد های امنیتی منطقه ارسال می شود. براساس بند1997 مبارزه با تروریسم، هر کسی که اسم آن در فهرست برنامه چهارم قرار گیرد، باید قبل و بعد از خروج از محل زندگی مستقل خود، به کلانتری منطقه اطلاع دهد. همچنین این افراد از کشور نیز به دلیل درج اسامی آنها در لیست کنترل خروج، نمی توانند خارج شوند.

ارسال نظر

 
1