خبر فوری

 
 
شیخ رشید، خانواده طالبان افغانستان در پاکستان سکونت دارند
کد خبر :777629852

13:51 1400/04/07


برچسب ها : آمریکا و افغانستان, پاکستان و طالبان, تروریست ها, شیخ رشید احمد, طالبان افغانستان, مهاجران افغان, وزیر امور خارجه پاکستان,

شیخ رشید احمد وزیر کشور پاکستان در مصاحبه با کانال خبری خصوصی گفت: خانواده های طالبان افغانستان در خاک پاکستان سکونت دارند


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شیخ رشید احمد وزیر کشور پاکستان در مصاحبه با کانال خبری خصوصی گفت: خانواده های طالبان افغانستان در خاک پاکستان سکونت دارند، از جمله در اطراف اسلام آباد، برخی از عناصر این گروهک تروریستی در بیمارستان های محلی درمان می شوند.

این اعتراف ادعا همیشگی پاکستان مبنی بر عدم ارتباط آنها با گروهک تروریستی طالبان را نفی میکند، همچنین اتهام مطرح شده توسط مقامات افغانستان مبنی بر استفاده از سرزمین پاکستان توسط  طالبان افغانستان برای فعالیت در افغانستان نیز با این اعتراف تقویت می شود.

شیخ رشید با نام بردن از مناطق حاشیه اسلام آباد گفت: خانواده تروریست های طالبان در مناطق روات، لویی بیر، باره کهو و ترنول ساکن هستند، به گفته وی، گاهی اجساد آنها می اید و گاهی آنها برای درمان به بیمارستان ها مراجعه میکنند.

پاکستان مدت هاست این ادعا را مطرح می کند که بدلیل مرز 2600 کیلومتری باز با افغانستان افراد تندرو به راحتی میتوانند میان دو کشور تردد کنند، علاوه بر این مقامات پاکستانی میگویند حدود 3 میلیون مهاجر افغان در پاکستان زندگی میکنند که گاهی برای مبارزان طالبان مخفیگاه فراهم میکنند، لازم به یادآوری است که تعداد زیادی از خانواده های افغان بدلیل خشونت و هرج و مرج در افغانستان آواره شده و با فقر کشورشان را ترک کردند.

همچنین شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران در ملتان گفت: پس از خروج کامل آمریکا و ناتو از افغانستان در تاریخ 11 سپتامبر سال جاری احتمال شورش و هرج ومرج دراین کشور وجود دارد، خشونت در افغانستان در حال افزایش است و پاکستان همواره نگران این مسئله است.

وی هشدار داد اگر افغانستان در حالت جنگ داخلی قرار بگیرد، این مسئله علاوه بر افغانستان برای پاکستان نیز زیانبار خواهد بود زیرا تلاش های پاکستان برای مبارزه با تروریسم از بین خواهد رفت، این مسئله میتواند باعث ورود مجدد آوارگان افغان به پاکستان شود، ما اکنون میزبان 3 میلیون مهاجر افغان هستیم و پاکستان از لحاظ اقتصادی در موقعیتی نیست که بتواند مهاجران بیشتری را بپذیرد.

لازم به ذکر است از اول ماه می که آمریکا و نیروهای ناتو به طور رسمی از افغانستان خارج شدند ، طالبان حملات خود به نیروهای دولتی افغانستان را افزایش داده است.

سازمان ملل متحد تخمین میزند پس از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، طالبان بیش از 50 منطقه را تصرف کرده است، این موضوع نگرانی های مبنی بر بازگشت طالبان به قدرت را افزایش می دهد.

طلوع نیوز شبکه خبری افغانستان، گزارش داد که طالبان در دو ماه گذشته 108 منطقه را تصرف کرده است، دراین مدت نیروهای امنیتی افغانستان توانسته اند 10 منطقه را بازپس بگیرند.

ارسال نظر

 
1