خبر فوری

 
شیخ رشید احمد: موانع بازرگانی میان پاکستان و دانمارک را برطرف خواهیم کرد
کد خبر :931285415

14:34 1400/09/08


برچسب ها : افغانستان, پاکستان و دانمارک, تجارت, روابط اقتصادی, روابط دوجانبه, سفیر دانمارک, شیخ رشید احمد, قحطی, وزیر کشور پاکستان, کمک های بشردوستانه,

خانم لیزروزن سفیر دانمارک در اسلام آباد امروز با حضور در ساختمان وزارت کشور پاکستان با شیخ رشید احمد وزیر کشور دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| خانم لیزروزن سفیر دانمارک در اسلام آباد امروز با حضور در ساختمان وزارت کشور پاکستان با شیخ رشید احمد وزیر کشور دیدار کرد. طرفین در این نشست در خصوص روابط دوجانبه و امور مورد علاقه مشترک به رایزنی پرداخته و بر ضرورت چند جانبه شدن روابط میان دو کشور تاکید کردند.

گفتنی است در این دیدار مقامات و افسران سفارتخانه دانمارک و وزارت کشور پاکستان هم حضور داشتند.

سفیر دانمارک ضمن تاکید بر افزایش همکاری ها در زمینه های تجارت و گردشگری، اظهار داشت که خواهان صلح در افغانستان هستیم و برای تلاش های پاکستان ارزش قائلیم. وی افزود: به زودی دو کشور قرار داد سبز را امضاء خواهند کرد و این قرار داد موجب افزایش فعالیت های بازرگانی فیمابین می شود.

شیخ رشید احمد وزیر کشور پاکستان با بیان اینکه روابط با کشور دانمارک را بیشتر افزایش خواهیم داد، اظهار داشت که پاکستان از تجربیات دانمارک در زمینه های مختلف بهره مند خواهد شد و موانع موجود در بخش تجاری میان دو کشور را برطرف خواهیم کرد.

وی ابراز داشت: پاکستان به تلاش های خود برای صلح در افغانستان ادامه می دهد، شهروندان افغانستان من جمله زنان و کودکان این کشور نیاز شدیدی به وسایل زندگی دارند. جامعه بین المللی باید بر اساس حس بشر دوستی به افغانستان کمک کند. پاکستان به بیش از 100 هزار شهروند افغان در زمینه خروج از این کشور کمک کرد.

 وزیر کشور پاکستان ضمن ابراز نگرانی عمیق خود، خاطر نشان ساخت: نگرانم که به دلیل کمبود منابع در افغانستان، مردم این کشور با قحطی روبرو شوند.

ارسال نظر

 
1