خبر فوری

 
شکست دومین تیم ویژه نخست وزیر در رایزنی با تحصن کنندگان شیعه در کویته/ ادامه تحصن در چهارمین روز خود
کد خبر :599476813

10:19 1399/10/17


برچسب ها : تحصن کنندگان, خانواده شهدای مچ, سانحه مچ, سید ذوالفقار عباس بخاری, سید علی حیدر زیدی, شیعیان پاکستان, شیعیان هزاره, عمران خان, گروه تروریستی داعش, نخست وزیر پاکستان, کویته,

دومین تیم ویژه نخست وزیر پاکستان نیز در رایزنی و متقاعد نمودن تحصن کنندگان شیعه در شهر کویته نیز با شکست مواجه شد و این تحصن در چهارمین روز خود در سرمای زیر صفر درجه در کمربندی غربی شهر کویته ادامه دارد.


کویته: به گزارش راز نیوز| دومین تیم ویژه نخست وزیر پاکستان نیز در رایزنی و متقاعد نمودن تحصن کنندگان شیعه در شهر کویته نیز با شکست مواجه شد و این تحصن در چهارمین روز خود در سرمای زیر صفر درجه در کمربندی غربی شهر کویته ادامه دارد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، به دنبال بی نتیجه بودن مذاکرات شیخ رشید احمد وزیر کشور پاکستان با تحصن کنندگان هزاره در کویته، نخست وزیر پاکستان تیم ویژه بعدی متشکل از سید علی حیدر زیدی وزیر امور حمل و نقل دریایی دولت فدرال و سید ذوالفقار عباس بخاری دستیار ویژه نخست وزیر برای شهروندان مقیم خارج را برای مذاکره با تحصن کنندگان شیعه به کویته اعزام نمود.

تیم ویژه نخست وزیر پاکستان با همراهی قاسم سوری معاون رئیس مجلس ملی این کشور با حضور در محل تحصن واقع در جاده کمربندی غربی شهر کویته به رایزنی و گفتگو با تحصن کنندگان پرداختند.

این تیم ضمن اطمینان بخشی در خصوص حضور شخص عمران خان در جمع تحصن کنندگان خواستار پایان این تحصن و دفن اجساد شهدای این حادثه شدند.

علی حیدر زیدی وزیر دولت فدرال پاکستان نیز طی سخنانی دست های خارجی را عامل این جنایت هولناک خواند و گفت: عناصر وابسته به قدرت های خارجی سعی دارند به تمامیت ارضی و امنیت ملی پاکستان ضربه بزنند.

تحصن کنندگان شیعه ضمن پافشاری بر درخواست خود مبنی بر حضور شخص نخست وزیر در جمع تحصن کنندگان و اعضای خانواده شهدای جنایت منطقه مچ تاکید نمودند تا زمانی که عمران خان نخست وزیر پاکستان در جمع حضور پیدا نکند به تحصن خود پایان نخواهیم داد.

آقا رضا از رهبران حزب شیعه مجلس وحدت مسلمین و نماینده اسبق مجلس محلی ایالت بلوچستان نیز به نمایندگی از تحصن کنندگان ابراز داشت: جنبش دموکراتیک پاکستان از یک سوی خواستار استعفای نخست وزیر هستند در حالی که ما وی را به عنوان رهبر خود بر حضور در جمع خود فرا می خوانیم، حضور وی در جمع تحصن کنندگان احترام و آبروی وی را دوچندان خواهد کرد.

طبق گفته منابع آگاه نزدیک به دولت پاکستان، شیخ رشید احمد وزیر کشور پاکستان که با دستور ویژه نخست وزیر پاکستان برای رایزنی با شیعیان هزاره به کویته رفته بود، پس از بی نتیجه بودن رایزنی ها به اسلام آباد بازگشت.

وی پس از دیدار با عمران خان نخست وزیر در نشست کابینه دولت به تشریح جزئیات سفر به کویته پرداخت و ابراز داشت: به نظر من به جای آنکه نخست وزیر شخصا به کویته سفر کند، افرادی که از وضعیت و امور داخلی شیعیان آگاه هستند و پیرو این مذهب می باشند به جمع تحصن کنندگان اعزام شوند و خانواده قربانیان این حادثه را برای پایان دادن به تحصن متقاعد نمایند.

در این میان اعجاز احمد شاه وزیر اسبق کشور ضمن مخالفت با این پیشنهاد گفت: به نظر من خود شخص نخست وزیر باید در جمع تحصن کنندگان حضور یابد و مرهمی بر زخم مظلومان و خانواده قربانیان این حادثه بگذارند.

ندیم افضل چن دستیار ویژه نخست وزیر نیز اظهارات اعجاز احمد شاه را تایید نمود، در این میان یکی از اعضای کابینه دولت به اخباری مبنی بر اینکه قربانیان این حادثه تبعه افغانستان هستند اشاره کرد و نخست وزیر پاکستان در واکنش به این خبر خواستار پیگیری و تایید آن شد.

بر همین اساس یک عضو کابینه دولت با یکی از رهبران مذهبی شیعه به صورت تلفنی به گفتگو پرداخت و از وی در خصوص خبر منتشر شده جویا شد، رهبر شیعه در پاسخ تمامی اینگونه اخبار را رد نمود و آن را بی اساس خواند.

در این میان نخست وزیر پاکستان طی حکمی به سید علی حیدر زیدی و سید ذوالفقار عباس بخاری دستور داد هرچه فوری به کویته رفته و با حضور در جمع تحصن کنندگان آنان را برای پایان دادن به تحصن متقاعد کنند.

ارسال نظر

 
1