خبر فوری

 
 
شوکت ترین: بسته کمکی اقتصادی عربستان سعودی باعث بهبودی اقتصاد پاکستان می شود
کد خبر :1639401324

13:53 1400/09/20


برچسب ها : بسته اقتصادی, بسته کمکی, پاکستان و عربستان سعودی, شوکت ترین, مشاور دارایی نخست وزیر پاکستان, نفت,

شوکت ترین مشاور دارایی پاکستان طی مصاحبه ای با خبرگزاری "اردو نیوز" بسته کمکی اقتصادی عربستان سعودی به ارزش 4.2 میلیارد دلار ارائه شده به پاکستان را باعث بهبودی وضعیت اقتصاد این کشور خواند .


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شوکت ترین مشاور دارایی پاکستان طی مصاحبه ای با خبرگزاری "اردو نیوز" بسته کمکی اقتصادی عربستان سعودی به ارزش 4.2 میلیارد دلار ارائه شده به پاکستان را باعث بهبودی وضعیت اقتصاد این کشور خواند و گفت: دو کشور پاکستان و عربستان سعودی دوستی و برادری بسیار مستحکمی دارند. سپرده 3 میلیارد دلاری واریز شده از این بسته در بانک مرکزی پاکستان موجب ثبات و تقویت می شود.

وی افزود: "آدم میتونه مطمئن باشه که دلار داریم، قبلا وقتی در سال 2018 میلادی واردات افزایش یافت و کسری تجارتی هم افزایش پیدا کرد، خوب آن زمان ذخایر دلاری درحال کاهش بود، اما حالا این کاهش را نداریم و هر وقت ذخایر ارزی کاهش نیابد، مردم متقاعد می شوند که پول هست."

مشاور دارایی نخست وزیر پاکستان، اظهار داشت: به همراه مبلغ فراهم شده از سوی عربستان سعودی، در حال حاضر 20 الی 21 میلیارد دلار ذخایر ارزی در بانک مرکزی وجود دارد و این مبلغ معادل واردات سه الی چهار ماهه پاکستان است. اگر مبلغی برابر با واردات سه ماه وجود داشته باشد، کشور مستحکم می شود .

وی طی صحبت در مورد واردات نفت به ارزش 1.2 میلیارد دلار به صورت دیر پرداخت از عربستان سعودی، گفت: درحال حاضر که قیمت نفت بالا است، آنها این تسهیلات را برای ما فراهم کرده اند.

شایان ذکر است عربستان سعودی بسته کمکی اقتصادی به ارزش 4.2 میلیارد دلار به پاکستان داده است که براساس این بسته، مبلغ 3 میلیارد دلار به عنوان سپرده به حساب بانک مرکزی پاکستان واریز شده است و 1.2 میلیارد دلار به پاکستان محصولات نفتی به صورت دیر پرداخت فراهم کرده است.

ارسال نظر

 
1