خبر فوری

 
شورای وحدت ملی پاکستان : ربوده شدن افراد بی گناه را محکوم میکنیم
کد خبر :745059340

14:10 1397/09/17


برچسب ها : پاکستان, شورای وحدت ملی,

اعلامیه نشست مشورتی شورای وحدت ملی پاکستان : اقدامات دستگیری علما و بستن مساجد باید به طور سریع به پایان برسد .


اعلامیه نشست مشورتی شورای وحدت ملی : اقدامات دستگیری علما و بستن مساجد باید به طور سریع به پایان برسد .

دستگیری و یا ربودن افراد بی گناه را محکوم می‌کنیم . باید هرچه سریع تر از اقداماتی همچون دستگیری علما و بستن مساجد جلوگیری به عمل آید. این اجلاس در البصیره اسلام آباد و به رهبری رئیس شورا دکتر ابوالخیر محمد زبیر برگزار شد. در این اجلاس شخصیت هایی همچون : معاون ارشد رئیس شورا علامه سید ساجد علی نقوی، دبیر کل شورا لیاقت بلوچ، معاون دبیر کل ثاقب اکبر، دبیر کل جی یو پی سید صفدر گیلانی، دبیر کل جنبش اسلامی پاکستان عارف حسین واحدی معاون دبیر کل شورا نذیر جنجوعه شرکت کردند.

در بیانیه منتشر شده در اجلاس شورای وحدت ملی گفته شد : شورا معتقد به تمامی قوانین و آئین پاکستان است. ما برای تمامی سازمان ها احترام قائل هستیم و در مقابل از تمامی سازمان ها انتظار داریم تا آنها نیز به قانون و حقوق بشر احترام بگذارند. دولت نیز با در نظر گرفتن عقاید مذاهب مختلف اقداماتی انجام دهد.

گفتنی است در این اعلامیه منتشر شده از اجلاس به طور صریح اعلام شده است که، ما آزار و اذیت خانواده ها و آشنایان کارکنان اداره های مذهبی از سوی برخی سازمان ها را محکوم می کنیم. خبر بسته شدن مساجد در برخی نقاط کشور نگران کننده است. در این اطلاعیه از دولت درخواست شده است تا حرمت علما و ائمه مساجد را حفظ کند.

گفتنی است در جلسه برگزار شده شورا تصمیم بر آن شد، تا هرچه سریع تر با تشکیل جلسه ای به همراه کارشناسان شریعت اسلامی، طی آن جلسه تصمیم دادگاه عالی پاکستان مبنی بر ' توهین رسالت' بررسی شود.

در جلسه شورا، شورا بر خبری مبنی بر این که برخی قدرت های داخلی پاکستان در تلاش برای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی هستند ابراز تاسف کرد. ملت و گروه های مذهبی پاکستان در مقابل چنین تصمیم ها و قدرت هایی مقاومت خواهند کرد.
رهبران شورا بر این امر که در راستای سخنان بنیان گذار پاکستان قائد محمد علی جناح باید از حقوق ملت فلسطین دفاع شود موافقت کردند. همچنین در این نشست تعیین شد که برای دفاع از حقوق ملت فلسطین و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی در تاریخ 13 دسامبر سال جاری نیز اجلاسی در اسلام آباد پاکستان برگزار خواهد شد، در این نشست علاوه بر رهبران این شوری، دیگر مقامات سیاسی نیز سخنرانی خواهند کرد.

ارسال نظر

 
1