خبر فوری

 
 
شهریار آفریدی: افغانستان کشوری مستقل و خود مختار است که می تواند بدون دخالت های خارجی در زمینه امنیت تصمیم گیری نمیاد
کد خبر :1145221956

15:22 1398/04/02


برچسب ها : افغانستان, امنیت, پاکستان, صلح,

شهریار آفریدی وزیر ایالت ها و مناطق مرزی پاکستان طی سخنرانی در اختتامیه نشست کنفرانس صلح افغانستان در بوربن مری، افغانستان را کشوری مستقل و خودمختار خوانده و ابراز داشت: دولت این کشور برای برپایی امنیت و استحکام کشورش باید تحت مذاکرات صلح افغانستان و بدون مداخلات خارجی تصمیم گیری کند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز، شهریار آفریدی وزیر ایالت ها و مناطق مرزی پاکستان طی سخنرانی در اختتامیه نشست کنفرانس صلح افغانستان در بوربن مری، افغانستان را کشوری مستقل و خودمختار خوانده و ابراز داشت: دولت این کشور برای برپایی امنیت و استحکام کشورش باید تحت مذاکرات صلح افغانستان و بدون مداخلات خارجی تصمیم گیری کند. رهبران سیاسی و نظامی پاکستان در زمینه مذاکرات آغاز شده تحت رهبری افغان ها، متفق هستند، زیرا امنیت منطقه و جهانی وابسته به برپایی امنیت افغانستان است. هرچند که پاکستان در زمینه های تروریست، اسلحه، مافیای مواد مخدر و دیگر جنایات خسارت قابل توجهی را متحمل شده است، اما این کشور هرگز دست رد بر سینه مهاجران افغانستانی نزده است.


در این میان نمایندگان گروه های مختلف سیاسی و مذهبی حاضر در کنفرانس از افغانستان مصمم بودن خود در زمینه برپایی امنیت در افغانستان را اظهار داشتند. برادر رهبر اتحاد شمالی، گلبدین حکمت یار رئیس حزب اسلامی، واحد الله صابهون رهبر حزب اسلامی، استاد محمد محقق رهبر حزب وحدت مردم افغانستان گفتند: تنها راه حل اتحاد بین گروه های مختلف افغانستان، صلح است. گلبدین حکمت یار نیز ابراز داشت: ما به هرقیمتی خواهان امنیت در افغانستان هستیم. واحد الله صابهون به قربانیان پاکستان در خصوص برپایی امنیت در منطقه اعتراف کرده و تلاش های این کشور را قابل تحسین خواند. حنیف اتمار نیز احترام و به رسمیت شناختن افغانستان به عنوان کشوری مستقل از جانب پاکستان را اقدامی قابل تحسین خوانده و تعریف کرد.

ارسال نظر

 
1