خبر فوری

 
 
شهروندان زندانی پاکستان در ایران، محکوم به اعدام شدند
کد خبر :982009690

20:49 1397/06/08


برچسب ها : اعدام, ایران, پاکسان, تنش, زندان, شهروند,

طبق مدعای رحمان ملک رئیس کمیته دائمی مجلس نمایندگان پاکستان ، 200 تن از شهروندان زندانی پاکستان در ایران محکوم به اعدام شده اند.


به گزارش راز نيوز به نقل از وقت نيوز، طبق مدعای رحمان ملک رئیس کمیته دائمی مجلس نمایندگان پاکستان ، 200 تن از شهروندان زندانی پاکستان در ایران محکوم به اعدام شده اند. وزیر امور خارجه ایران به پاکستان آمده است و باید از طریق قانون به افراد زندانی در ایران کمک کنیم.

پس از گفت و گو در موضوع مربوطه در پارلمان در روز پنج شنبه، رحمان ملک گفت : به دلیل فراهم نکردن کمک قانونی برای زندانیان پاکستانی در ایران، افراد دستگیر شده محکوم به اعدام شده اند.
وی افزود : به دلیل عدم کمک قانونی توسط سفارت پاکستان به زندانیان پاکستانی در ایران، افراد دستگیر شده محکوم به اعدام شده اند اما باوجود تغییر قانون ایران، حکم اعدام به حبس ابد تغییر یافته است، وزیر خارجه ایران به پاکستان آمده است؛ برای تجدید نظر در حکم شهروندان زندانی در ایران، با وزیر خارجه ایران مذاکره شود و سفارت پاکستان نیز موظف است برای این افراد کمک قانونی فراهم کند.

مشاور امور پارلمانی بابر اعوان پس از اتمام سخنان رحمان ملک، خطاب به اعضای پارلمان گفت : با نخست وزیر ایران در این رابطه نیز گفت و گو خواهیم کرد.


تحلیل :
احتمال دارد این خبر برای تخریب روابط دو کشور همزمان با اعلام سفر وزیر امور خارجه ایران به پاکستان انتشار یافته است !
این درحالی است که همزمان با پیروزی عمران خان در انتخابات اخیر پاکستان ، شهروندان پاکستانی دستگیر شده در ترکیه از عمران خان بابت عدم رفتار درست در کمپ های ترکیه با این افراد و آزادی خود درخواست کمک کرده بودند اما پاسخی از سوی حکام در خبرگزاری ها منتشر نشد.
امکان دارد انتشار این خبر همزمان با ورود وزیر امور خارجه ایران به پاکستان ، برای تخریب اذهان عمومی نسبت به ایران و تخریب روابط ما بین دوکشور ایران و پاکستان باشد .

ارسال نظر

 
1