خبر فوری

 
 
شهباز شريف : عمران خان در دریافت کمک های مالی هیچ نقشی ندارد
کد خبر :546588867

15:45 1397/10/25


برچسب ها : پاکستان,

شهباز شريف از رهبران حزب اپوزیسیون گفت : کمک های مالی کشورهای دوست به ارتش داده می شود و دولت فعلی در دریافت این کمک های مالی و پرداخت آنها از سوی کشورهای دوست هیچ نقشی ندارد.


 

به گزارش راز نيوز، شهباز شريف از رهبران حزب اپوزیسیون با اشاره به افزایش تورم در پاکستان و سد مهمند گفت : قرار داد سد مهمند غیر شفاف بوده و خلاف قوانین نیز است. کمک های مالی کشورهای دوست به ارتش داده می شود و دولت فعلی در دریافت این کمک های مالی و پرداخت آنها از سوی کشورهای دوست هیچ نقشی ندارد.

شهباز شريف طی سخنرانی در مجلس ملی با اشاره به اهمیت بسزای سد مهمند ابراز داشت که این سد 80 مگاواتی در دریای سوات ساخته خواهد شد، ساخت این سد به یک سوال بزرگی تبدیل شده است. وی با اظهار این امر که نواز شریف برای این سد 2 میلیارد روپیه داده بود گفت : زمین سد بهاشا در زمان حکومت ما خریداری شده است اما اکنون موج تورم و گرانی در کشور بیداد می کند و از طرفی بحران برق نیز مجددا درحال شکل گرفتن در کشور است.

شهباز شريف با اعلام نارضایتی خود از اقدامات دولت فعلی و افزایش گرانی ها با اشاره به ناتوانی مقابله شهروندان عادی با گرانی گفت : قیمت دارو ها از 9% درصد به 15% درصد افزایش یافته است. وی افزود، دولت مسلم لیگ ن (دولت پیشین پاکستان) با حل کردن مسائل انرژی بر گرانی هایی که بموجب آن در کشور بوده است توانست آنها را کنترل بکند، ما با اضافه کردن سریع سه نیروگاه با ظرفیت 3هزار و 600 مگاوات برق را به شبکه ملی اضافی کردیم.

شهباز شريف اظهار داشت که سد مهمند که پس از برنامه ریزی چند ساله در حال ورود به پروسه نهایی خود است، خبر خوشی برای کشور است. قرارداد این سد در زمان دولت فعلی پیشنهاد شد و تمامی مسئولیت آن نیز متوجه دولت فعلی (PTI) می شود. بحران برق به دلیل بی تجربگی و دیگر عوامل دولت فعلی است.

ارسال نظر

 
1