خبر فوری

 
شهادت دو عضو شیعه نیروی سپاه مرزی پاکستان در جریان درگیری با عناصر تروریستی در منطقه هوشاب
کد خبر :862895333

10:57 1402/04/12


برچسب ها : اداره روابط عمومی ارتش پاکستان, ارتش پاکستان, حمله تروریستی, عناصر تروریستی, نیروهای امنیتی پاکستان, نیروهای سپاه مرزی پاکستان, هوشاپ,

در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی ارتش پاکستان علیه عناصر تروریستی در منطقه هوشاب ایالت بلوچستان دو عضو شیعه نیروهای سپاه مرزی به شهادت رسیدند.


 

بلوچستان: به گزارش راز نیوز| در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی ارتش پاکستان علیه عناصر تروریستی در منطقه هوشاب ایالت بلوچستان دو عضو شیعه نیروهای سپاه مرزی به شهادت رسیدند.

طبق بیانیه اداره روابط عمومی ارتش پاکستان(ISPR)، نیروهای امنیتی به منظور ایجاد مانع برای جلوگیری از فرار تروریست‌ها اقدام به راه اندازی ایست و بازرسی در منطقه هوشاب نمودند؛ اما تروریست‌ها با کمین کردن نیروهای امنیتی را مورد حمله قرار دادند.

در نتیجه این حمله عناصر تروریستی دو عضو نیروهای سپاه مرزی(FC) به نام‌های سرگرد ثاقب حسین و سرجوخه باقر علی به شهادت رسیده و یک تن دیگر نیز زخمی شد.

از سوی دیگر گروه تجزیه طلب مسلح بلوچ موسوم به جبهه آزادی بخش بلوچستان(BLF) طی بیانیه‌ای ضمن بر عهده گرفتن مسئولیت این حمله مدعی کشته شدن شش نظامی پاکستانی در نتیجه این حمله شد.

سرگرد گهرام بلوچ سخنگوی جبهه آزادی بخش بلوچستان در این بیانیه اعلام داشت: فدائیان بلوچ ما با کمین کردن در مسیر کاروان موتورسیکلت ارتش پاکستان در شهرستان کیچ آنها را مورد حمله قرار دادند.

وی در تشریح جزئیات این حمله افزود: فدائیان بلوچ ما طی عملیاتی در منطقه تهِنگ واقع در حوالی مناطق بلور و سگک بخش کولواه کاروان مشتمل بر هفت دستگاه موتورسیکلت ارتش پاکستان را مورد حمله قرار دادند. در این حمله دو دستگاه از موتورسیکلت‌های ابتدای این کاروان به شدت آسیب دیدند، در حالی که موتورسیکلت‌های واقع در انتها نیز هدف قرار گرفتند، در این حمله شش تن از راکبان موتورسیکلت‌ها در دم به هلاکت رسیده و تعداد زیادی نیز زخمی شدند، در میان کشته شدگان یک سرگرد به نام ثاقب نیز وجود دارد، تصاویر ویدئویی این حمله به زودی منتشر خواهد شد.

سرگرد گهرام بلوچ خاطرنشان کرد: این منطقه به دلیل قرار گرفتن در مسیر جاده بخش M8 پروژه سی پک به شدت مورد هجوم نیروهای نظامی قرار دارد. روزانه در عملیات های مختلف به بهانه تأمین امنیت مردم منطقه مورد اذیت و آزار قرار می‌گیرند که مردم محلی را به مهاجرت از سرزمین‌های خود وادار کرده است.

وی گفت: هدف ارتش پاکستان نیز این است که با تخلیه بلوچستان از مردم محلی غارت منابع معدنی بلوچ را آسان‌تر به انجام برسانند. ما به چین هشدار می‌دهیم سرمایه گذاری وی در پروژه سی پک و دیگر طرح‌ها در ایالت بلوچستان مساوی با ضرر خواهد بود، چین باید از همکاری با پاکستان در نسل کشی مردم بلوچ خودداری نماید، هیچ پروژه‌ای بدون رضایت و خواست مردم بلوچ به سرانجام نخواهد رسید.

ارسال نظر

 
1