خبر فوری

 
شهادت دو تن از جوانان شیعه به جرم شنیدن مداحی در گلگیت بلتستان
کد خبر :1950855902

14:53 1399/03/07


برچسب ها : تیراندازی, سنی, شیعه, گلگیت بلتستان,

فریاد حسین و سلیم عباس دو تن از جوانان شیعه از اهالی نلترپائین به جرم گوش دادن به مداحی در منطقه نلتر بالا از توابع ایالت گلگیت بلتستان پاکستان به ضرب گلوله عناصر سنی مذهب به درجه رفیع شهادت نائل گشتند.


گلگیت بلتستان: به گزارش راز نیوز| فریاد حسین و سلیم عباس دو تن از جوانان شیعه از اهالی نلترپائین به جرم گوش دادن به مداحی در منطقه نلتر بالا از توابع ایالت گلگیت بلتستان پاکستان به ضرب گلوله عناصر سنی مذهب به درجه رفیع شهادت نائل گشتند.

طبق گزارش نیروی پلیس، تعدادی از جوانان سوار بر خودرو که روز عید فطر برای پیک نیک به نلتر بالا رفته بودند، برای خرید اقلامی مقابل مغازه ای خودرو را درحالی که صدای مداحی از آن به گوش می رسید، متوقف کردند. در این بین پس از اعتراض اهالی سنی مذهب منطقه به صدای مداحی، با جوانان شیعه درگیر شده و شروع به پرتاب سنگ و تیراندازی به سمت سرنشینان شیعه مذهب خودرو کردند. تیراندازی موجب شهادت در دم فریاد حسین شد، درحالیکه سلیم عباس حین معالجه در بیمارستان محلی به شهادت رسید. پس از این حادثه نماز جنازه جوانان شیعه به امامت سید حسین الحسینی رهبر مردم شیعه ایالت گلگیت بلتستان و حضور جمعی از اهالی اقامه شد.

طبق گزارش منابع، فضای تنش پس از این حادثه در منطقه حکم فرما شده است و اهالی شیعه مذهب منطقه در حضور تعداد زیادی نیروی پلیس درحال اعتراض به این حادثه غیر انسانی هستند. همچنین مقامات محلی دولتی از دستگیری بیش از 20 فرد در این زمینه خبر داده اند.

شایان ذکر است حافظ حفیظ الرحمن وزیر ارشد ایالت گلگیت بلتستان ضمن ابراز تاسف و غم از ضایعه دو جوان در حادثه نلتر و ابراز همدردی با خانواده شهدا، گفت: عاملان این حادثه محاکمه خواهند شد. وی همچنین خطاب به وزیر داخلی ایالت در زمینه تشکیل گروه تحقیقاتی، ابراز داشت: باید پرونده ای تحت بند تروریسم تشکیل و این پرونده در دادگاه ای تی ای مورد بررسی و محاکمه قرار گیرد.

ارسال نظر

 
1