خبر فوری

 
 
شهادت 13 تن از شیعیان هزاره طی حمله افراد مسلح ناشناس در مچ
کد خبر :629063237

10:48 1399/10/14


برچسب ها : افراد مسلح ناشانس, بلوچستان, پلیس, حمله مسلحانه, شهر مچ, شیعه, شیعیان پاکستان, شیعیان هزاره, عملیات جستجو, معدن ذغال سنگ, نیروهای سپاه مرزی پاکستان, کارگران معدن,

افراد مسلح ناشناس با تیراندازی به سمت کارگران معدن ذغال سنگ در منطقه گشتری شهر مچ واقع در بخش بولان ایالت بلوچستان، 13 نفر از شیعیان هزاره را شهید و 4 نفر از آن ها را زخمی کردند.


بلوچستان: افراد مسلح ناشناس با تیراندازی به سمت کارگران معدن ذغال سنگ در منطقه گشتری شهر مچ واقع در بخش بولان ایالت بلوچستان، 13 نفر از شیعیان هزاره را شهید و 4 نفر از آن ها را زخمی کردند.

پلیس اعلام کرد: افراد مسلح ناشناس کارگران معدن منطقه گشتری شهر مچ را ربوده و به کوه های اطراف بردند. سپس به سمت آن ها تیراندازی کردند که موجب شهادت 13 تن از شیعیان هزاره و زخمی شدن 4 نفر دیگر از آن ها شد. این افراد برای مداوا به بیمارستان مچ منتقل شدند. حال برخی از این زخمی ها وخیم گزارش شده است.

پس از این حمله، پلیس، نیروهای امنیتی و سپاه مرزی با خودرو نظامی به محل اعزام شده و منطقه را محاصره کرده اند. همچنین عملیات جستجو و پاکسازی در منطقه آغاز شده است.

 

شایان ذکر است مقامات پاکستان چون عمران خان نخست وزیر، شیخ رشید وزیر کشور، قاسم خان سوری معاون رئیس مجلس ملی و جام کمال وزیر ارشد بلوچستان در پیام هایی جداگانه ضمن محکوم کردن این حادثه تروریستی، اظهار داشتند که تروریست در اهداف شیطانی خود موفق نخواهد شد، هرچقدر هم که این حادثه جانسوز را محکوم کنیم، کم است. شیخ رشید همچنین از رئیس پلیس بلوچستان خواستار ارائه گزارش شد.

معاون رئیس مجلس ملی پاکستان با نشر پیام اندوه خود و دعای بهبودی هرچه سریعتر برای زخمی ها، با خانواده های داغدار ابراز همدردی کرد و گفت: با افرادی که صلح و امنیت بلوچستان را بازیچه خود کرده اند با دستان آهنین برخورد می شود.

براساس گزارش منابع، عناصر تکفیری-تروریستی پس از بستن دست های اسرا و سر دادن شعار های الله اکبر و شیعه کافر، افراد اسیر شیعه را به شهادت رساندند. 

عمران خان نخست وزیر پاکستان در پیام خود ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی و بیان اینکه دولت خانواده های افراد جان باخته را تنها نخواهد گذاشت، به نیروی سپاه مرزی FC دستور داد قاتلان را به دایره عدالت بکشانند. همچنین بلاول بوتو رئیس حزب مردمی پاکستان PPP نیز این اقدام تروریستی را به شدت محکوم کرده و گفت: دولت برای محافظت از کارگران در بخش استخراج ذغال سنگ اقدامات انجام دهد و دولت فدرال یا محلی بلوچستان، به خانواده های قربانی غرامت پرداخت کند.

ارسال نظر

 
1