خبر فوری

 
 
شناسایی و دستگیری گروه داعش در کابل با همکاری اطلاعات پاکستان
کد خبر :882852499

15:40 1397/06/31


برچسب ها : افغانستان, پاکستان, جماعت الاحرار, داعش, ننگرهار,

نیروهای امنیتی افغانستان با همکاری اداره های اطلاعاتی پاکستان توانستند یک گروه بزرگ تروریستی متعلق به داعش را شناسایی و منهدم کنند.


 

به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری 92 پاکستان،نیروهای امنیتی افغانستان با همکاری اداره های اطلاعاتی پاکستان توانستند یک گروه بزرگ تروریستی متعلق به داعش را شناسایی و منهدم کنند.

در این عملیات 12 تن از تروریست های این گروه به همراه فرمانده داعش دستگیر شده اند.

سازمان اطلاعات افغانستان موسوم به NDS از دستگیری 26 نفر در این عملیات خبر داده است و مدعی شده است این گروه در حال آماده سازی خود برای حمله به مجالس و دسته های عزاداری در روز عاشورا بودند،در حالی که تمامی این ادعاها خلاف واقعیت بوده است.

بر اساس گزارش منابع آگاه به خبرگزاری 92 نیوز،شخصی به نام عبدالله سرکرده یکی از گروه های تروریستی متعلق به داعش که از طریق خاک ولایت فریاب،اقدام به حمله علیه مواضع پاکستان می نمود،با همکاری سازمان های اطلاعاتی پاکستان و ارتش افغانستان دستگیر شده است.

در این گزارش آمده است که عبدالله را از یک منطقه در شهر جلال آباد ولایت ننگرهار دستگیر نموده اند و 9 نفر دیگر از اعضای این گروه را از ولایت های ننگرهار و کنر بازداشت نموده اند،در حالی که تنها 2 تن از این افراد از کابل دستگیر شده اند.

در بین افراد دستگیر شده گروه داعش،افراد ازبک،چچنی و تاجیک به چشم میخورند.

این گروه تروریستی با گروههای جیش العدل،جیش الاسلام و لشگر جنگوی بلوچستان در ارتباط بوده است و در عملیات های متعدد علیه مواضع ارتش پاکستان در مرز این کشور با افغانستان نقش داشته است.

طبق گزارشات منابع آگاه،این گروه تروریستی قصد داشت در ایالت های بلوچستان و خیبرپختونخواه در روز عاشورا،با عملیات وسیع تروریستی،عزاداران را مورد هدف قرار دهد.

عبدالله پس از ملاقات با نور ولی سرکرده طالبان در ولایت کنر افغانستان و دیدار با اسد آفریدی سرکرده جماعت الاحرار در ولایت ننگرهار مورد شناسایی قرار گرفت.

ارسال نظر

 
1