خبر فوری

 
 

کویته: به گزارش راز نیوز | تحصن شیعیان هزاره به همراه پیکر شهدای مچ در کویته وارد ششمین روز شد. گروه های شیعه پایان دادن به تحصن را رد کرده اند و همچنان منتظر حضور نخست وزیر پاکستان هستند.

دیروز در شهر اوستا محمد بخش نصیر آباد و در بخش مستونگ، اعضای کمیته همبستگی بلوچ و سازمان دانشجویان بلوچ BSO با شمع روشن کردن با شهدای مچ و بستگان آن ها ابراز همدردی و همبستگی کردند. آن ها با ابراز تاسف و اندوه از وقوع این سانحه گفتند: از نظر ما قاتل هزاره ها همان قاتل بلوچ ها می باشد و برای از بین بردن توجهات از قتل کریمه بلوچ، این قاتلان معدنچیان مچ را به شهادت رساندند.

همچنین روز گذشته بلاول بوتو زرداری یکی از رهبران حزب مردم پاکستان به همراه دیگر رهبران این حزب وارد کویته شد و آن ها با تحصن کنندگان ابراز همبستگی کردند.

هیئت حزب سیاسی مسلم لیگ ن نیز به رهبری مریم نواز با سفر به کویته و حضور میان خانواده شهدای مچ با آن ها ابراز همدردی و همبستگی کرد.

علاوه بر این امکان دارد امیر سراج الحق رهبر جماعت اسلامی نیز به کویته آمده و برای ابراز همدردی با تحصن کنندگان و خانواده ی شهدای مچ میان آن ها حضور یابد.

از طرف دیگر تحصن کنندگان تا زمان ورود عمران خان نخست وزیر پاکستان به کویته و حضور وی در میان خود از تدفین پیکر شهدای مچ انکار کردند.

در مقابل عمران خان نخست وزیر پاکستان گفت: شیعیان هزاره در کویته با وجود مشکلات فراوان، تحصن کرده اند. اگر بستگان شهدا پیکر شهدا را تدفین کنند من همین امروز به کویته خواهم آمد.

در پاکستان بیشترین ظلم به اقوام هزاره صورت گرفته است. هزاره ها در مشکلات سختی به سر می برند و به هیچ قومی در پاکستان چنین ظلمی نشده است. 13 نفر از معدنچیان مچ با بی رحمی کشته شدند، هند با تمام توان در حال تفرقه افکنی در پاکستان است. در مارچ 2019 به کابینه اطلاع داده شد که برای قتل علمای شیعه توطئه ای در حال انجام است و این توطئه چینی توسط هند برعلیه امنیت پاکستان پی ریزی شده است.

وی در ادامه گفت: پس از وقوع سانحه مچ، وزیر کشور را به کویته فرستادم و سپس 2 وزیر فدرال را برای عرض تسلیت روانه کویته کردم. من می دانم به آن ها ظلم شده است و ما دیروز تمام مطالبات آن ها را پذیرفته ایم. آن ها مطالبه کردند که اگر نخست وزیر بیاید ما پیکر شهدا را تدفین می کنیم. اما در هیچ کشوری از نخست وزیر آن کشور باج خواهی نمی شود. من به آن ها گفتم که اگر پیکر شهدا تدفین شود فورا به کویته خواهم آمد. اگر امروز تدفین کردند همین امروز به کویته می آیم. وقتی تمام مطالبات پذیرفته شد پس چرا آمدن نخست وزیر را برای تدفین شرط کردند؟ اول تدفین کنند، من تضمین می دهم به کویته خواهم آمد. ما تمام مطالبات آن ها را پذیرفته ایم. تدفین پیکر شهدا به شرط آمدن نخست وزیر به جمع معترضلن، شرط مناسبی نیست.

ارسال نظر

 
1