خبر فوری

 
شش زخمی در اثر انفجار بمب در نزدیکی خودروی نیروهای امنیتی پاکستان در کویته
کد خبر :1853404918

10:28 1400/04/11


برچسب ها : انفجار بمب, پلیس ایالت بلوچستان, پلیس کویته, دایره مبارزه با تروریسم, موتورسیکلت بمب گذاری شده, کویته,

در اثر انفجار بمب در مجاورت خودروی متعلق به نیروهای امنیتی ارتش پاکستان در کویته 6 نفر زخمی شدند.


کویته: به گزارش راز نیوز| در اثر انفجار بمب در مجاورت خودروی متعلق به نیروهای امنیتی ارتش پاکستان در کویته 6 نفر زخمی شدند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، ضیاء الله لانگو وزیر امور داخلی دولت محلی بلوچستان در این خصوص خبر داد: در این انفجار نزدیکی خودروی نیروهای امنیتی رخ داد مقدار 3 الی 4 کلیوگرم مواد منفجره در داخل یک دستگاه موتورسیکلت به کار رفته بود.

وی افزود: تمامی سرنخ های این انفجار به هند مرتبط است، هند سرزمین افغانستان را برای انجام عملیات های تروریستی علیه پاکستان مورد استفاده قرار می دهد، تا زمانی که وضعیت افغانستان بهبود نیابد وقوع اینگونه حوادث دور از انتظار نیست.

سخنگوی دایره مبارزه با تروریسم پلیس نیز در این خصوص تصریح کرد: در اثر این انفجار 6 نفر زخمی شدند که وضعیت دو تن از مجروحان وخیم گزارش شده است، مجروحان این حادثه بلافاصله توسط تیم های امدادی به بیمارستان منتقل شدند.

طبق گفته سخنگوی دایره مبارزه با تروریسم این انفجار حوالی ساعت 8:30 شب بر اثر انفجار بمب به کار رفته در داخل یک دستگاه موتورسیکلت رخ داد.

گروه بلوچ جدایی طلب موسوم به ارتش آزادی بخش بلوچ با انتشار بیانیه ای مسئولیت انفجار در کویته را بر عهده گرفت.

جیئند بلوچ سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ در این بیانیه ابراز داشت: فدائیان بلوچ ما یک کاروان ارتش اشغالگر پاکستان را در خیابان فرودگاه شهر کویته به وسیله بمب کنترل از راه دور هدف قرار دادند.

وی افزود: فدائیان ما نیروهای ارتش پاکستان را زمانی که از نزدیکی یک پمپ بنزین در حال عبور بودند را هدف قرار دادند، در نتیجه این انفجار 4 نظامی ارتش اشغالگر به هلاکت رسیده و 6 تن دیگر نیز زخمی شدند.

جیئند بلوچ خاطرنشان کرد: مسئولیت این حمله را ارتش آزادی بخش بلوچ(BLA) بر عهده می گیرد، حملات ما با شدت بیش از پیش تا زمان خروج کامل نیروهای اشغالگر و آزادی بلوچستان ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

 
1