خبر فوری

 
 
شرکت پاکستان در کنفرانس ویدیویی سارک با موضوع "کووید19"
کد خبر :1402749100

19:35 1398/12/25


برچسب ها : SAARC, اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ای جنوب آسیا, پاکستان و هند,

براساس بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان، کنفرانس ویدیویی سارک با موضوع "کووید 19" با حضور دکتر ظفر مرزا دستیار سلامت نخست وزیر و وزیر کشور به نمایندگی از پاکستان برگزار شد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| براساس بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان، کنفرانس ویدیویی سارک با موضوع "کووید 19" با حضور دکتر ظفر مرزا دستیار سلامت نخست وزیر و وزیر کشور به نمایندگی از پاکستان برگزار شد.

نماینده پاکستان در این کنفرانس با اظهار گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط دولت پاکستان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و مهار آن، گفت: اقدامات صورت گرفته توسط پاکستان از سوی سازمان بهداشت جهانی مورد پذیرش قرار گرفته و تحسین شده اند.

وی در ادامه با تاکید بر تقویت و توانمند سازی تلاش های منطقه ای برای مقابله با ویروس کرونا بوسیله دبیرخانه سارک، در پیشنهاد خود در مورد کشورهای سارک، گفت: باید غربالگری برای سفرهای منطقه صورت گرفته و برای یادگیری تلاش های موثر چین در این زمینه، یک روش شناسی ناظر بر وضعیت سارک تشکیل شود. به هیئت دبیران سارک نیز باید دستورالعمل تبادل داده، داده شود و مراحل WHO در منطقه برای جلوگیری از گسترش ویروس، دنبال شود. باید هرچه سریعتر پیشنهاد کنفرانس بهداشتی وزیران اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ای جنوب آسیا SAARC از سوی پاکستان دنبال شود. پاکستان با همکاری سازمان بهداشت جهانی در حال انجام اقدامات ضروری برای کاهش و کنترل تعداد مبتلایان به ویروس بوده و مرزهای غربی خود را نیز برای 3 هفته مسدود کرده است. برای اولین بار، در تاریخ 13 مارس مصادف با (23 اسفند) کمیته امنیت ملی نشستی برای تصمیم گیری در مورد مسائل بهداشتی تشکیل داد و اقدامات لازم برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس انجام شد. عمران خان نخست وزیر به طور مستقیم رویداد ها را رصد می کند، تمامی موسسات آموزشی به مدت سه هفته بسته شده، پرواز های بین المللی تنها به 3 فرودگاه محدود شده و کلیه اجتماعات نیز به تعویق افتاده اند.

ارسال نظر

 
1