خبر فوری

 
 
شرکت هیئت پاکستانی به سرپستی ایاز صادق در اجلاس سالانه شرکای چندجانبه بانک توسعه آسیا
کد خبر :292336943

16:29 1401/07/08


برچسب ها : بانک توسعه آسیا, پاکستان و بانک توسعه آسیا, رئیس بانک توسعه آسیا, سردار ایاز صادق, مدیر کشوری بانک توسعه آسیا, وزیر امور اقتصادی پاکستان,

سردار ایاز صادق وزیر امور اقتصادی فدرال در راس هیئتی در حاشیه پنجاه و پنجمین اجلاس سالانه شرکای چندجانبه بانک توسعه آسیایی با مدیران ارشد این اجلاس دیدار و گفتگو کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | سردار ایاز صادق وزیر امور اقتصادی فدرال در راس هیئتی در حاشیه پنجاه و پنجمین اجلاس سالانه شرکای چندجانبه بانک توسعه آسیایی با مدیران ارشد این اجلاس دیدار و گفتگو کرد.

هیئت پاکستانی شامل، کاظم نیاز معاون وزیر امور اقتصادی، نور احمد نماینده و مدیر اجرایی بانک توسعه آسیایی در پاکستان و مقامات ارشد وزارت امور اقتصادی می باشد.

در دیدار با ماساتو آسکاوا رئیس گروه بانک توسعه آسیایی، وی از بارندگی شدید اخیر و خسارات ناشی از سیل در پاکستان ابراز تأسف عمیق کرد و به هیئت پاکستانی از هر گونه حمایت مالی توسط بانک توسعه آسیایی اطمینان داد.

وی همچنین از تلاش‌ها برای اصلاحات در پاکستان به‌ویژه در بخش‌های برق، حکومت داری و مالی قدردانی کرد و گفت که این فرصت را به پاکستان می‌دهد تا از پتانسیل رشد خود استفاده کامل کند و پس از مشکلات ناشی سیل به سرعت توسعه یابد.

در ادامه سخنان رئیس گروه بانک توسعه آسیایی، سردار ایاز صادق ضمن دعوت از ماساتو آسکاوا برای سفر به پاکستان و مشاهده تلفات وارده بر اثر سیل، از کمک و حمایت مستمر بانک توسعه آسیایی به پاکستان تشکر کرد و گفت: دولت فعلی متعهد به اجرای اصلاحات در زمینه های کلیدی اقتصاد و حکومت است.

هیئت پاکستانی همچنین با ون شائوسین چن معاون عملیات بانک و یوگنی ژوکوف مدیر کل بانک در آسیای مرکزی و غربی دیدار و گفتگو کرد و در این نشست پروژه های در دست اقدام و آتی بانک توسعه آسیایی در پاکستان مورد بررسی قرار گرفت.

هیئت پاکستانی در ادامه، یک میزگرد با اعضای هیئت اجرایی بانک توسعه آسیایی ترتیب داد که با حضور 9 مدیر اجرایی به نمایندگی بیش از 40 کشور برگزار شد که به همین مناسبت وزیر امور اقتصادی در مورد سیل شدید اخیر در پاکستان، واکنش فوری دولت، فعالیت های امدادی و چالش های آتی توضیحاتی ارائه کرد.

وی همچنین نقش اداره ملی مدیریت بلایای طبیعی، مرکز ملی مقابله و هماهنگی سیل، نیروهای مسلح، دولت‌های ایالتی، شرکای توسعه بین‌المللی و سازمان‌های غیردولتی و جامعه اجتماعی را در این زمینه برجسته عنوان کرد و از اعضای این نشست خواست تا پاکستان را در بازسازی تلفات ناشی از سیل حمایت کنند.

وزیر امور اقتصادی پاکستان بر توسعه زیرساخت های سازگار با اقلیم در حوزه های برق، ارتباطات، مسکن، آموزش و سلامت تاکید کرد و گفت: دولت پاکستان از اقشار ضعیف‌تر اقتصادی حمایت می‌کند و از طریق پروژه بی‌نظیر و سایر اقدامات، از اقشار ضعیف‌تر به طور مستمر حمایت مصورت می گیرد.

در پایان این نشست، اعضای هیئت مدیره بانک توسعه آسیا با مردم پاکستان ابراز همدردی و همبستگی کردند و به افزایش تلاش‌های بازسازی و ابتکارات این بانک در پاکستان اطمینان دادند.

 

ارسال نظر

 
1