خبر فوری

 
 
شروع رزمایش مشترک هوایی پاکستان و چین
کد خبر :1387547664

15:27 1397/09/11


برچسب ها : پاکستان, چین, رزمایش,

رزمایش مشترک نیروی هوایی پاکستان و چین در پایگاه هوایی پاکستان آغاز شده است، این رزمایش به نام شاهین 7 نامگذاری شده است.


رزمایش مشترک نیروی هوایی پاکستان و چین در پایگاه هوایی پاکستان آغاز شده است، این رزمایش به نام شاهین 7 نامگذاری شده است.

براساس اطلاعات حاصله، رزمایش مشترک هوایی نیروهای هوایی پاکستان و چین با نام شاهین 7 در یکی از پایگاه های عملیاتی هوایی پاکستان از امروز ( یک شنبه) شروع شده است. دسته نیروی هوایی شرکت کننده در این رزمایش شامل : هواپیما های جنگنده، بمب افکن، خلبانان، کنترل کننده های دفاع هوایی و کارکنان فنی است.

به گفته منبع خبری نیروی هوایی پاکستان، این رزمایش موجب افزایش همکاری های دو جانبه در زمینه های خصوصی و عمومی خواهد شد.

نیروی هوایی و زمینی پاکستان برای آموزش عملی نیروهای خود چنین رزمایش هایی را با نیروهای نظامی کشورهای دوست خود برگزار می‌کند. رزمایش هوایی ' شاهین 7 ' هفتمین رزمایش برگزار شده میان نیروهای هوایی دو کشور پاکستان و چین است، این رزمایش هرساله برگزار می شود. سال گذشته نیز دسته نیروی هوایی پاکستان در رزمايش شاهین 6 برگزار شده در یکی از پایگاه های عملیاتی هوایی چین شرکت کرده بود.

لازم به ذکر است که میان پاکستان و چین روابط اقتصادی ، دفاعی و اجتماعی برقرار است و نیروهای دفاعی و نظامی دو کشور نیز همکاری هایی با یکدیگر دارند. به دلیل پروژه CPEC و برگزاری رزمایش های مشترک، روابط مستحکمی میان دو کشور برقرار است.

ارسال نظر

 
1