خبر فوری

 
شروط بانک جهانی برای پاکستان جهت اعطای وام 350 میلیون دلاری
کد خبر :1047837511

20:17 1400/11/20


برچسب ها : PTI, بانک جهانی, بانک جهانی در پاکستان, پاکستان و بانک جهانی, حزب تحریک انصاف پاکستان, دریافت وام, ذخایر ارزی, رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان, مالیات, وام,

بانک جهانی اکنون از پاکستان خواسته است تا چهار مرحله آخر را برای اخذ مجوز وام 350 میلیون دلار در سال مالی 2021-2022 اجرا کند.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | پس از از سرگیری برنامه متوقف شده صندوق بین المللی پول، بانک جهانی اکنون از پاکستان خواسته است تا چهار مرحله آخر را برای اخذ مجوز وام 350 میلیون دلار در سال مالی 2021-2022 اجرا کند.

این شرایط شامل مشمولیت مرکز و استان ها به سیستم مالیات بر فروش عمومی مالیات بر کالاها و خدمات (GST) و اصلاح قانون تعهدات مالی و محدودیت بدهی (FRDLA) از طریق مجلس است.

هماهنگی GST بین مرکز و استان ها همچنان یک موضوع مهم در انتظار شورای عالی مالیات ملی (NTC) است زیرا همه طرف ها اخیراً تلاش هایی را برای دستیابی به اجماع جهت تعریف کالاها و خدمات و دستیابی به استاندارد سازی مرتبط با فروش عمومی مالیات بر کالاها و خدمات انجام داده اند اما تاکنون قوانین، نرخ مالیات و دامنه GST نتوانسته است به نتایج مطلوب دست یابد.

مقامات دولتی تایید کرده اند: ما همچنان در حال پیشرفت در همه این موضوعات هستیم و قرار است امروز جلسه مهم دیگری توسط شورای موقت در اسلام آباد برگزار گردد.

دو شرط باقی مانده برای عملیات گذشته در خصوص لغو وام گردان تحت برنامه مدیریت بدهی مدور (CDMP) و بازیابی معوقات بخش انرژی برای تصویب وام برنامه 350 میلیون دلاری تحت برنامه تقویت بنگاه های انعطاف پذیر (RISE-II) است.

در همین حال، سیستم تحت رهبری حزب تحریک انصاف پاکستان (PTI) در پیشبرد هماهنگی GST بین اتحادیه و واحدهای فدرال با مشکلاتی مواجه شد.

 طبق وب سایت بانک جهانی، تاکنون 600 میلیون دلار تحت برنامه شرکت خرده‌ فروشی و مدیریت مرکز خرید پاکستان (PACE-II) تعیین شده است، اما به گفته منابع رسمی، این بانک تنها قادر به اعطای وام 300 میلیون دلار می باشد.

مبلغ وام هنوز نهایی نشده اما منابع رسمی دولتی تایید کرده اند که در نیمه دوم سال جاری، تا ژوئن 2022، اقداماتی جهت تایید دو وام از بانک جهانی صورت خواهد گرفت.

با تصویب وام های بانک جهانی در نیمه دوم، انتظار می رفت تا تمامی بدهی ها و وام های بلاعوض افزایش یابد زیرا در 6 ماهه اول سال جاری، دولت بیش از 9.4 میلیارد دلار سرمایه جذب کرده است که عمدتاً شامل وام های تجاری و اوراق قرضه بین المللی می باشد.

پرداخت به موقع بدهی برای جلوگیری از تخلیه ذخایر ارزی ضروری است بطوری که در 28 ژانویه 2022 در بانک دولتی پاکستان (SBP) از نرخ 15.7 میلیارد دلار گذشت.

ارسال نظر

 
1