خبر فوری

 
 
شرح سخنان نخست وزیر پاکستان در اجلاس سرمایه گذاری عربستان
کد خبر :45567858

13:18 1397/08/01


برچسب ها : پاکستان, عربستان سعودی, عمران خان,

ما با کسری بودجه شدیدی مواجه هستیم و برای پرداخت بدهی های خود نیاز به قرض گرفتن از کشورها و سازمان های خارجی داریم و بر همین اساس ما به صندوق بین المللی پول مراجعه کردیم.


 

ریاض:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری جیو،عمران خان نخست وزیر پاکستان که در صدر هیئت عالی رتبه جهت شرکت در اجلاس بین المللی سرمایه گذاری ریاض به عربستان رفته است امروز در این اجلاس به ایراد سخنرانی پرداخت.

بر اساس این گزارش،عمران خان در سخنرانی خود گفت:ما با کسری بودجه شدیدی مواجه هستیم و برای پرداخت بدهی های خود نیاز به قرض گرفتن از کشورها و سازمان های خارجی داریم و بر همین اساس ما به صندوق بین المللی پول مراجعه کردیم.

وی گفت:شصت روز از آغاز به کار فعالیت دولت میگذرد و ما صادرات خود را افزایش داده ایم تا بتوانیم کسری ذخایر ارزی خود را بهبود بخشیم،ما برای بهبود وضعیت صادر کنندگان و تسهیل امور مربوطه،اقداماتی را انجام داده ایم و نتیجه آن در آینده مشخص خواهد شد،سه الی شش ماه آینده برای پاکستان بسیار سخت خواهد بود.

عمران خان اظهار داشت: حزب ما و دولت حاکم باید بر فساد و رشوه غلبه پیدا کنند،فساد و اختلاس،سازمان ها و اداره های پاکستان را به نابودی کشانده است. دولت پاکستان در حال مبارزه با پولشویی است و اقداماتی را در این زمینه انجام داده است.

وی افزود:تلاش ما بر این است که موقعیت برای سرمایه گذاری خارجی را در کشور فراهم نمائیم و مصمم هستیم تا سیستم پنجره واحد را برای تسهیل روند سرمایه گذاری راه اندازی نمائیم.

نخست وزیر پاکستان در ادامه با اشاره به فعالیت گروه های تروریستی در پاکستان افزود:تروریسم و مقابله با آن عامل اصلی کاهش میزان سرمایه گذاری های خارجی است و حوادث متعدد تروریستی باعث کاسته شدن از علاقه شرکت های خارجی برای سرمایه گذاری در پاکستان شده است و اکنون پس از برقراری نسبی امنیت در سطح کشور،شرکت های سرمایه گذار خارجی مجددا علاقه مند به سرمایه گذاری در پاکستان شدند.

وی با اشاره به شهروندان پاکستانی مقیم کشورهای خارجی گفت:شهروندان پاکستانی مقیم خارج از کشور،نقطه قوت پاکستان هستند و ما به دنبال ترغیب آنان برای سرمایه گذاری در پاکستان هستیم.

عمران خان با اشاره به «طرح مسکن پاکستان جدید» افزود:پاکستان نیاز به ساخت 10 میلیون خانه دارد و در فاز اول این طرح تعداد 5 میلیون منزل ساخته خواهند شد و ما در این زمینه امید به سرمایه گذاری خارجی نیز داریم.

وی در ادامه با مهم خواندن پروژه اقتصادی پاکستان-چین گفت:با آغاز پروژه CPEC در پاکستان،اهمیت استراتژیک پاکستان در منطقه افزایش یافته است.

چین بازار بسیار بزرگی برای پاکستان است و ما برای پروژه CPEC در حال تقویت و توسعه منطقه اقتصادی گوادر هستیم.

نخست وزیر پاکستان در ادامه سخنان خود افزود:متاسفانه بخش فناوری اطلاعات در پاکستان مورد توجه قرار نگرفته است،دولت ما در حال انجام اقدامات برای توجه به این بخش و توسعه آن است.

عمران خان نخست وزیر پاکستان به منظور شرکت در اجلاس سرمایه گذاری بین المللی روز گذشته وارد مدینه شد.

ارسال نظر

 
1