خبر فوری

 
 
شبکه وصال و اشاعه تفکر سلفی تکفیری و ایجاد تفرقه میان مسلمانان
کد خبر :491958762

14:32 1398/03/29


برچسب ها : پاکستان, شبکه وهابی وصال, وصال اردو,

نگاهی به تاریخچه تاسیس شبکه وهابی "وصال" و بخش اردوی آن و اهداف این شبکه


به گزارش راز نيوز، کشورهایی چون آمریکا، اسرائیل، انگلیس و عربستان سعودی به عنوان پرچمدار اسلام که همواره در صدد ایجاد فضایی تنشی میان مسلمانان جهان هستند، با دست زدن به فعالیت هایی در زمینه ها و سطوح مختلف برای تحقق اهداف شوم خود، همواره درصدد ایجاد تفرقه افکنی و تضعیف قدرت مسلمانان جهان از طریق تفرقه افکنی، دشمنی، کینه توزی و ایجاد فضایی جنگی از جهات گوناگون میان مذاهب شیعه و سنی هستند. کشورهای نامبرده که در سر فهرست کشورهای دشمن اسلام قرار دارند، طی یک دهه گذشته جنگی با عنوان جنگ رسانه ای را آغاز کرده اند و کشور عربستان سعودی من جمله آل سعود نیز به عنوان پرچمدار اسلام، از دیر باز نقش اصلی را در زمینه ایجاد فضای نا امن با اشاعه تفکر سلفی تکفیری در میان مسلمانان داشتند. آل سعود برای تحقق اهداف به ظاهر اسلامی خود و برای اشاعه تفکر سلفی تکفیری، شبکه هایی چون الجزیره، العربیه، وصال، الصفا و غیره را تاسیس کرده و از جهات گوناگون من جمله تامین مالی از شبکه های نامبرده پشتیبانی می‌کند . مفتی های شرکت کننده در این شبکه به عنوان یک عالم دین، هدفی جز ایجاد دشمنی و کدورت میان مسلمانان، جنگ مذهبی، تفرقه افکنی ندارند و طبق شواهد موجود، نه تنها گفتگوی منطقی ندارند، بلکه از بدترین نحوه گفتاری برخوردار بوده و برای دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده حتی المقدور با صدور فتوا های خود نص صریح آیات و احکام الهی را نیز نقض می‌کنند. چنین فضایی و گوش به فرمان بودن برخی کاربران ساده لوح موجب تشکیل گروه های تروریستی با تفکر سلفی تکفیری در میان امت مسلمان شده است.


شبکه "وصال" در ویکی پدیا به زبان عربی با این عنوان " شبکه ای که متمرکز برای ایجاد اختلافات میان شیعه و سنی است" معرفی شده است. شبکه وهابی وصال در سال 2009 میلادی با هدف حمله به اصول و مقدسات تشیع و با مسخره خواندن قوانین الهی ، قصد تشویش اذهان و ایجاد شبهه در بین مسلمانان را دارد، در عربستان سعودی تاسیس شد و گویا کشور مبدا و موسس نیز از افراط گرایی های این شبکه در امان نبوده است که این امر موجب واکنش برخی از مقامات سعودی شد.
طبق خبر منتشر شده از دکتر عبد العزیز بن محی الدین خوجه وزیر فرهنگی و رسانه عربستان سعودی در سال 2014 میلادی، وی در بیانیه ای پس از بروز نا امنی در شهر الاحساء خواستار توقف فعالیت شبکه "وصال" شد. براساس گزارش خبرگزاری "عکاظ" عربی، وزیر فرهنگی و رسانه سعودی طی گفتگو با این خبرگزاری بیان داشت" اداره ای که باعث ایجاد نا امنی و تحرکات در کشور شده است، باید بسته شود." وی افزود، دفتر مرکزی شبکه وصال در ریاض، پس از اقدام تروریستی روز سه‌شنبه در شهر الاحساء مسدود شده است. طی این عملیات تروریستی، پنج تن جان باختند. وی با محکوم کردن حادثه تروریستی اذعان داشت که تروریسم هیچ دین و مذهبی ندارد.

شبکه وهابی "وصال اردو" طی 5 الی 6 سال گذشته در کشور پاکستان تاسیس و در زمینه های انتشار خبرهای دروغین علیه شیعیان و کشور ایران، نسبت دادن تهمت های بی مدرک و تفرقه افکنی، جنگ مذهبی میان شیعه و سنی آغاز به فعالیت کرد. هرچند که شبکه وصال اردو در سال 2017 میلادی پس از پیگیری های پیاپی رهبران و گروه های مختلف شیعه من جمله شیعیان پاراچنار با دولت پاکستان و سازمان تنظیم مقررات رسانه های پاکستان (پیمرا) بسته شد، اما گویا رهبران و گردانندگان این شبکه همچنان برای انجام اقدامات تکفیری تروریستی و اشاعه آن با حمایت قدرت های بزرگ خارجی با ایجاد کانال و صفحاتی در فضای مجازی مصمم هستند.

دکتر نور محمد امرا از قوم بلوچ ایرانی و پرفسور جامعه اسلامی العالمیه، از مدیران شبکه وصال اردو است. نامبرده بیشتر زمان از زندگی خود را در عربستان سعودی گذرانده و پس از آنکه شبکه "وصال حق" او بسته شد، برای ایجاد فتنه در پاکستان شبکه "وصال اردو" را بنا نهاد. یکی از علل بسته شدن شبکه "وصال حق" وی ایجاد فتنه و تفرقه در ایران بوده است. نور محمد امرا در چهره ای بظاهر اسلامی و سنی، تلاش می‌کند تا زیر سایه اسلام به فعالیت هایی دست زند که مورد قبول دشمنان اسلام و نفی دین مبین اسلام است.
پس از مسدود شدن شبکه "وصال اردو" با تلاش های شیعیان و پرده برداشتن از فتنه های این شبکه، شبکه جدیدی با عنوان "24 اردو" در راستای اهداف شبکه "وصال" آغاز به کرده است.

ارسال نظر

 
1