خبر فوری

 
 
شاه محمود قریشی: پاکستان خواستار تقویت همکاری های دوجانبه در بخش های مختلف با بوسنی است
کد خبر :228478710

18:23 1399/08/14


برچسب ها : اقتصاد, پاکستان و بوسنی و هرزگوین, تجارت, رئیس جمهور بوسنی و هرزگوین, شاه محمود قریشی, وزیر امور خارجه پاکستان,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در گفتگو با رئیس جمهور بوسنی اظهار داشت که پاکستان خواستار تقویت همکاری های دوجانبه در بخش های مختلف با بوسنی است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی دیدار با شفیق جعفر ووچ رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین، با بیان اینکه روابط خوب دوستانه میان پاکستان و بوسنی هرزگوین استوار هستند، اظهار داشت که دو کشور در زمان دشوار به یکدیگر کمک کردند. پاکستان هیچگاه کمک های بوسنی و هرزگوین در زلزله 2005 و سیلاب 2010 به پاکستان را فراموش نخواهد کرد، پاکستان خواستار افزایش همکاری های دوجانبه در بخش های تجارت، اقتصاد، آموزش، فرهنگ و روابط مردمی با بوسنی است، تبادل هیئت های عالی رتبه میان دو طرف می تواند باعث استحکام تعاملات شود. وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه این گفتگو با ارائه گزارشی از اقدامات ضد بشری و غیرقانونی هند در جامو و کشمیر، سخنان رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی در مورد کشمیر را ستود و ابراز داشت: جریان نقض شدید حقوق بشر توسط هند در منطقه اشغالی کشمیر ادامه دارد. به همراه بوسنی، جامعه بین المللی نیز باید نقش خود جهت نجات مردم کشمیر از جبر و ظلم هند را انجام دهند.

وزیر امور خارجه پاکستان با مطلع ساختن رئیس جمهور بوسنی از عملکرد مسالمت آمیز پاکستان در ماموریت صلح افغانستان، عزم پاکستان جهت ادامه دادن به این نقش مخلصانه را ابراز داشت.

رئیس جمهور بوسنی اظهار داشت: ما معتقدیم که احترام به حقوق بشر باید از اهمیت بیشتری برخوردار باشد، برای همین در بیانیه خود در مورد کشمیر، تاکید کردیم که باید در جامو و کشمیر اشغالی به حقوق بشر احترام گذاشته شود و باید باتوجه به قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل به موضوع کشمیر رسیدگی شود. وی افزود: من از سفر به پاکستان و دیدار با شما بسیار خرسند هستم، روابط عمیقی میان دو کشور وجود دارند که این سفر موجب تقویت بیشتر آن می شود.

ارسال نظر

 
1