خبر فوری

 
شاه محمود قریشی: پاکستان آرزوی تقویت همکاری های دوجانبه در تمامی بخش های مورد علاقه مشترک با افغانستان را دارد
کد خبر :411846827

13:18 1400/03/30


برچسب ها : پاکستان و افغانستان, شاه محمود قریشی, مجمع دیپلماسی آنتالیا, وزیر امور خارجه افغانستان, وزیر امور خارجه پاکستان,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در حاشیه نشست مجمع دیپلماسی آنتالیا با محمد حنیف آتمر همتای افغانستانی خود دیدار کرد.


ترکیه: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در حاشیه نشست مجمع دیپلماسی آنتالیا با محمد حنیف آتمر همتای افغانستانی خود دیدار کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان در این دیدار با بیان اینکه پاکستان آرزوی تقویت همکاری های دوجانبه در تمامی بخش های مورد علاقه مشترک با افغانستان را دارد، به همراه تعاملات فیمابین، در خصوص ماموریت صلح افغانستان و امور موردعلاقه دوجانبه نیز به گفتگو پرداخت.

وی افزود: روابط عمیق تاریخی بر مبنای تاریخ و فرهنگ یکسان میان دو کشور پاکستان و افغانستان استوار هستند. تمامی ذینفعان افغان طی نشست باید به دنبال هموار کردن مسیر راه حل جامع سیاسی باشند. ایجاد صلح در افغانستان، امری ضروری برای ساخت، رفاه و رشد منطقه و گسترش روابط است. وی نشر بیانیه منفی مبتنی بر ادعا ها را تهدیدی برای موفقیت در روند صلح افغانستان عنوان کرد و بر لزوم استفاده از ابزار های دیپلماتیک تاکید ورزید.

وزیر امور خارجه پاکستان اظهار داشت: سازوکار موجود برای بحث و مشورت در مورد مسائل دوجانبه به صورت APAPPS وجود دارد که باید از آن استفاده شود. وی همچنین از همتای خود برای سفر به پاکستان دعوت کرد.

وزیر امور خارجه افغانستان ضمن تشکر از همتای پاکستانی خود بابت دعوت و قبول کردن آن، اظهار داشت که به زودی به پاکستان سفر خواهد کرد.

ارسال نظر

 
1