خبر فوری

 
 
شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان به طالبان هشدار داد
کد خبر :963230947

14:24 1400/04/03


برچسب ها : پاکستان و طالبان, جامعه جهانی, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر دفاع,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان گفت: طالبان باید توانایی های خود در زمینه حکومت و امنیت را ثابت کند


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان گفت: طالبان باید توانایی های خود در زمینه حکومت و امنیت را ثابت کند، طالبان اگر میخواهد جایی در جامعه بین المللی داشته باشد باید ابتدا توانایی خود در زمینه امنیت را ثابت کند، وی در برنامه تلویزیونی گفت: اگر طالبان وحدت نظر طرف مقابل را لحاظ نکند، آن موقع حرفی برای گفتن به طرف مقابل نخواهد داشت.

وی افزود: مذاکرات با افغانستان در حال انجام است، وزیر دفاع و وزیر خارجه افغانستان جایگزین شده اند، اعضاء طالبان نیز افغان هستند همه احزاب باید تصمیم بگیرند کدام نوع افغانستان را می خواهند، پاکستان مهم ترین کشور در منطقه است و نقش مهمی در توافق نامه صلح بین طالبان و آمریکا داشته است.

وی تصریح کرد: پاکستان نقش سازنده ای در خصوص افغانستان داشته و در آینده نیز همان طور خواهد بود، و اگر اوضاع در افغانستان خراب شود پاکستان نیز تحت تاثیر آن خواهد بود.

 وی ادامه داد: گفتگوی رسمی بین پاکستان و آمریکا ادامه دارد و آمید برای بهبودی وجود دارد، افرادی مانند لنزه گرام و دیگران باید این سوال را مطرح کنند که چرا تلاش های پاکستان نادیده گرفته می شود.

ارسال نظر

 
1