خبر فوری

 
 
شاه محمود قریشی: هند تصور جنگ را از ذهن خود بیرون بیاورد
کد خبر :815743756

10:14 1397/12/06


برچسب ها : پاکستان, شاه محمود قریشی, هند, وزیر امور خارجه پاکستان,

پاکستان یک کشور صلح پسند است و خواهان برپایی صلح و امنیت در منطقه است، اما به هند هشدار میدهم که هرچه فوری جنون جنگ را پایان دهد


 

اسلام آباد:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان، وزیر امور خارجه پاکستان گفت: هند تصور ترساندن ما و تحت فشار قرار دادن ما را از ذهن خود بیرون بیاورد.

شاه محمود قریشی در گفتگو با رسانه ها اظهار داشت: پاکستان یک کشور صلح پسند است و خواهان برپایی صلح و امنیت در منطقه است، اما به هند هشدار میدهم که هرچه فوری جنون جنگ را پایان دهد.

وی افزود: اکنون تمام ملت پاکستان همانند یک مشت متحد و همدل شده است، ارتش، رهبران سیاسی، احزاب سیاسی و تمامی اقشار ملت پاکستان در کنار مردم کشمیر برای اعاده حق خود مختاری، ایستاده اند، هند جرات نگاه شوم به پاکستان را پیدا نکند.

شاه محمود قریشی گفت: فضای ترس و خفقان در کشمیر هند حاکم است، بسیاری از مردم کشمیر بازداشت شده اند و اموال و منازلشان به آتش کشیده شده است و رهبران آزادی خواه نیز از منطقه کشمیر رانده شده اند.

وی خاطر نشان کرد: محبوبه مفتی وزیر ارشد سابق کشمیر خطاب به مقامات هند به این نکته اشاره نموده است که شما تنها میتوانید مردم را بازداشت نمایید ، اما نمیتوانید اعتقادات و تفکراتشان را به بند بکشید و اکنون هر زن و مرد کشمیری این پیام را به مقامات هند میرساند.

وی افزود: در نسل جدید و جوانان و نوجوانان کشمیر، شور و شوق آزادی شعله ور شده که هیچگاه خاموش نخواهد شد.

وی در ادامه گفت: هند و حزب سیاسی حاکم برای نیل به اهداف سیاسی خود، جنون جنگ را در هند به راه انداخته است و باید هرچه فوری آن را پایان دهد.

وزیر امور خارجه پاکستان اظهار داشت: توقع داریم دانشمندان و متفکران هندی که دارای تفکر و تامل هستند به دولت هند این پیام را برسانند که با استفاده از تدبیر و تفکر، تصمیم گیری نمایند.

ارسال نظر

 
1