خبر فوری

 
شاه محمود قریشی: نخواهیم گذاشت روابط میان دو کشور پاکستان_افغانستان تحت تاثیرات منفی یا توطئه دشمنان قرار گیرند
کد خبر :1404454892

14:07 1398/04/01


برچسب ها : افغانستان, پاکستان,

نخستین کنفرانس "فرآیند لاهور" در مری بوربن به منظور برپایی امنیت در افغانستان در حال اجرا است، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی سخنرانی در افتتاحیه این کنفرانس با اشاره به این موضوع که کشور پاکستان از چند دهه گذشته در حال میزبانی از پناهجویان افغانستانی بوده گفت:نخواهیم گذاشت روابط میان دو کشور پاکستان_افغانستان تحت تاثیرات منفی یا توطئه دشمنان قرار گیرند .


 

پنجاب: به گزارش راز نیوز، نخستین کنفرانس "فرآیند لاهور" در مری بوربن به منظور برپایی امنیت در افغانستان در حال اجرا است، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی سخنرانی در افتتاحیه این کنفرانس با اشاره به این موضوع که کشور پاکستان از چند دهه گذشته در حال میزبانی از پناهجویان افغانستانی بوده و درحال تلاش برای حل و فصل شدن مشکل این کشور است، افزود: افغانستانی امن، به نفع منطقه خواهد بود.
 
 
 
وی در ادامه خاطر نشان کرد، پاکستان از افغانستانی امن و مستحکم حمایت می‌کند، بحران افغانستان تاثیرات منفی بر پاکستان نیز گذاشت، دشمنان مشترک دو کشور به منافع مشترک آسیب های جدی وارد کردند، کنفرانس افغان، نقش کلیدی را در زمینه برپایی امنیت ایفا خواهد نمود. نخواهیم گذاشت روابط میان دو کشور پاکستان_افغانستان تحت تاثیرات منفی یا توطئه دشمنان قرار گیرند، فضای عدم اعتماد میان دو جانب به نفع هیچ یک از طرف ها نیست، دو کشور نخواهند گذاشت سرزمین‌شان علیه دیگری هدف سوء استفاده قرار گیرد، به منظور برپایی امنیت، پاکستان و افغانستان اهداف مشترکی را دنبال می‌کنند.
 
 

 

 
 
 
 
شاه محمود در ادامه با اظهار خرسندی از این مسئله که طرف مقابل اهمیت گفتگو به جای لشکرکشی را درک کرده است، از خواسته پاکستان مبنی بر مذاکرات میان گروه های افغانستان، استحکام و قدرت اداره های جمهوری خواه گفت و افزود : ما در افغانستان خواستار اجرای حقوق بشر ، خودمختاری و استقلال زنان هستیم. هرنوع همکاری لازمه در زمینه های تجارت و اقتصاد را با افغانستان انجام خواهیم داد و خواهان بازگشت با عزت و افتخار شهروندان افغان به کشورشان هستیم، امید ملت افغان برای برپایی امنیت و پیشرفت کشورشان به رهبران خود است، از دولت افغانستان سپاسگزاریم و برای آینده ای مشترک جمع شده ایم، کشورهای پاکستان و افغانستان قیمت گزافی را برای امنیت پرداخت کرده اند. در حال حاضر فرآیند های متعددی چون، دوحه، مسکو، آلمان و چین در حال جریان هستند و در اجلاس بیشکک بیان شد به همراه کشورهای چین، روسیه، افغانستان و ایران نشست بزرگی در مسکو برگزار خواهد شد، کنفرانس برای یاد گیری و استفاده از تجربیات طرف مقابل، جلوگیری از وارد آوردن اتهامات به طرف مقابل و برطرف کردن سوء تفاهم ها است. هدف از این تلاش ها، مذاکرات و سپس فضا سازی به منظور برپایی امنیت است. درحال ارتباط با رئیس جمهور افغانستان هستیم، وی طی سفری دو روزه وارد اسلام آباد خواهند شد و این سفر از جهت استحکام روابط دوجانبه حائز اهمیت بسزایی است.

ارسال نظر

 
1